//
کدخبر: ۸۶۸ //
عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان ساختمان :

افزایش قیمت رهن و اجاره تا سال آینده ادامه خواهد داشت

متاسفانه سیاست های مالی دولت و بانک مرکزی بسیار بد و ناکارآمد است. ضمن اینکه باید پذیرفت تا زمانیکه مافیای موجود در سیستم بانکی اصلاح نشود هیچ امیدی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور چه در بخش مسکن و چه در مجموع صنایع داخلی نیست.

افزایش قیمت رهن و اجاره تا سال آینده ادامه خواهد داشت

مهندس محمدعلی ربانی عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان ساختمان درباره افزایش تسهیلات خرید مسکن دردولت یازدهم و تاثیرات آن برخروج مسکن از رکود به خبرنگار قدس آنلاین گفت: بحث اصلی که در چند روز اخیر مطرح شده درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر و افزایش ۱۰ میلیون تومانی سقف این تسهیلات است. وی در ادامه افزود: در مورد وضعیت فعلی مسکن مهر باید اذعان داشت از آنجا که  از سال ۹۰ و ۹۱ یک میلیون واحد مسکونی به تعداد اولیه واحدهای مدنظر اضافه شد امروز با گذشت حدود ۵ سال از این موضوع و با ایجاد  تغییرات در نرخ مصالح و دستمزدها تغییراتی ایجاد شده است.

ربانی درباره تاثیر طرح هایی مانند وام خانه اولی ها و زوجین بر خروج مسکن از رکود خاطرنشان کرد: متاسفانه این طرح ها هیچ تاثیری بر افزایش قدرت خرید مردم و خروج مسکن از رکود نداشته است، چرا که این تسهیلات، تسهیلات گران قیمت بوده و نرخ بهره این تسهیلات به علاوه دوره سپرده گذاری که باید صورت گیرد بالای ۲۴ درصد نرخ سود است که برای وام گیرندگان صرفه اقتصادی ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان ساختمان با واقعی ندانستن رونق مقطعی مسکن در آبان ماه سال جاری اظهار داشت: از آنجا که دراین ماه، دوره زمانی رهن و اجاره ها تمام شده و هر کسی دنبال واحدهای اجاره ای رفته بود، عده ای به این فکر افتادند که هزینه های رهن و اجاره ها آن قدر رو به افزایش است که در حال نزدیک شدن به قیمت خریداری آن واحد مسکونی است. وی با تاکید بر ادامه روند افزایشی قیمت ها تصریح کرد: مطمئنا نرخ اجاره و رهن در سال آینده نیز روندی صعودی داشته و همین طور که امسال این رقم چیزی حدود ۳۰ درصد افزایش داشت در سال آینده نیز شاهد افزایش قیمت ها در بخش رهن و اجاره خواهیم بود. ربانی در ادامه گفتگوی خود به قدس آنلاین گفت: به عبارتی اجاره نشین ها سال به سال باید مبلغی حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل بیشتر پرداخت کنند که طبیعتا این روند تا زمانی که قیمت رهن و اجاره به قیمت ملک مسکونی نزدیک شود خرید خانه نیز افزایش می یابد لذا نباید چندان به افزایش آمار خرید و فروش در آبان ماه توجه کرد.

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: شک نکنید تا پایان سال جاری رکود به طور کاملا بر بازار مسکن حاکم و مشکلات مالی در جامعه افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به نقش سیاست های مالی دولت در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه سیاست های مالی دولت و بانک مرکزی بسیار بد و ناکارآمد است. ضمن اینکه باید پذیرفت تا زمانیکه مافیای موجود در سیستم بانکی اصلاح نشود هیچ امیدی به بهبود  وضعیت اقتصادی کشور چه در بخش مسکن و چه در مجموع صنایع داخلی نیست.

ربانی درباره بلاتکلیف گذاشتن طرح مسکن مهر و عدم اتمام آن به رغم گذشت حدود ۴ سال از روی کار آمدن دولت یازدهم تصریح کرد: مسکن مهر چه درست و چه غلط، منابع زیادی از دولت و سرمایه های ملی را درگیر خود کرده است بنابراین حتی در صورت مخالفت دولت یازدهم با این طرح باید این طرح هر چه سریعتر خاتمه یافته و رها نشود. وی با اشاره به جمله مقام معظم رهبری که فرمودند: سرمایه گذاری های صورت گرفته را به اتمام رسانده و بعد از اتمام این طرح ها، سایر طرح ها را آغاز کنید خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت به منابع صرف شده و آورده های مردمی در این طرح بی توجه بوده و وزیر راه و شهرسازی هیچ برنامه ای در این زمینه نداشت که در مجموع این وضعیت به ضرر مردم و هدررفت منابع ملی منجحر می شود. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۸ //
ارسال نظر
 
  • على

    امسال حداقل به خاطر جوانان بيشتر به اين مسائل توجه كنيد مردم دغدغه هاى فراوانى گرفتار شده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان