//
کدخبر: ۸۱۵۶ //

بودجه ویژه برای ترمیم حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اعطای ردیف ویژه برای ترمیم حقوق بازنشستگان در لایحه دولت خبر داد و ابراز کرد: بر این اساس طی یک الی دو ماه آینده این تعدیل آغاز می‎شود.

بودجه ویژه برای ترمیم حقوق بازنشستگان

به گزارش فرتاک نیوز،  محمدباقر نوبخت پنج شنبه شب در جمع مردم استان گلستان ضمن تبریک یوم‎الله 22 بهمن اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیام ایستادگی ملت ایران را به جهان ارسال خواهد کرد و حضور پرشور مردم انقلاب اسلامی را تا سال آینده مصون می‎کند.

وی در خصوص آخرین وضعیت برنامه ششم تصریح کرد: دولت 44 یا 45 ماده به مجلس به عنوان لایحه احکام مورد نیاز تقدیم کرد و مجلس آنرا به 145 ماده افزایش داد، شورای نگهبان نسبت به مصوبات مجلس ایراداتی گرفته و به مجلس عودت داده شد تا اشکالات آن برطرف شود.

معاون رئیس‎جمهور افزود: در این راستا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز جلساتی گذاشت و تعدادی از مصوبات مجلس را مغایر با سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری تشخیص دادند که اکنون مجلس باید مجددا آن را اصلاح کند تا برنامه خوب و قابل اجرایی داشته باشیم و خودمان را از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب در پنج سال آینده برسانیم، مجلس هفته آینده در روز یکشنبه نسبت به رفع ایرادات برنامه ششم که از سوی شورای نگهبان مطرح شده خواهد پرداخت.

نوبخت با اشاره به اینکه وضعیت بودجه یک قدم عقب‎تر از برنامه ششم است، ابراز کرد: بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شد و هنوز وارد جلسه علنی نشد تا مورد تصویب قرار بگیرد روز یکشنبه قرار است اشکالات برنامه رفع شود و روز سه‎شنبه بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق انجام می‎گیرد تا پس از آن به شورای نگهبان و سپس به دولت ارائه شود.

وی با بیان اینکه 10 هزار میلیارد تومان برای چهار گام اساسی پیش‎بینی شده است، گفت: این میزان اعتبار برای موضوع آب با توجه به اینکه کشور در چند سال اخیر به طور متوالی در معرض خشکسالی قرار گرفت و ممکن است با تنش آبی مواجه شویم به همین منظور بخشی از این اعتبارات از بودجه 1396 به این امر اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توجه به محیط زیست را موضوعی مهم خواند و افزود: بخشی از اعتبار مذکور در حیطه محیط زیست مصروف می‎شود در غیراینصورت وضعیت محیط زیست فاجعه‎انگیز خواهد بود اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد بیش از یک‎هزار میلیارد تومان باید هزینه کنیم تا به آن تنفس مصنوعی بدهیم و دریاچه نمیرد.

نوبخت با اشاره به اینکه رسیدگی به محیط زیست نیاز به پول دارد، ابراز کرد: برای مقابله با آلودگی هوا نیاز داریم که سوخت خودروها از بنزین به برق، گاز و هیبریدی تبدیل شود، موتورسیکلت‎ها نیز باید به همین وضعیت تغییر داده شود، بخشی از آلودگی هوا غیر از آلایندگی هوا به دلیل ریزگردها است در راستای تثبیت اراضی که ریزگرد تولید می‎کنند باید اعتبار تخصیص دهیم.

وی بر لزوم توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرد و گفت: تا پایان سال جاری چهار مرکز استان را به شبکه سراسری وصل می‎کنیم و راه آهن گرگان-بجنورد-مشهد یکی از اولویت‎هایی است که در راستای توسعه حمل و نقل ریلی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نوبخت در خصوص طرح رتبه‎بندی فرهنگیان نیز گفت: در سال جاری برای این طرح 2 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار پیگیری شد برای سال آینده نیز دنبال خواهد شد تا برای فرهنگیان نیز گامی رو به جلو داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع اشتغال بیان کرد: اشتغال فقط از طریق واحدهای صنعتی به وجود نمی‎آید از طریق واحدهای کشاورزی و صنعت گردشگری نیز اشتغال ایجاد می‎شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به بازدید از جزیره آشوراده و نتیجه این ارزیابی تصریح کرد: آشوراده طبیعت منحصر به فردی در استان گلستان است زمینه قوی برای گردشگر به عنوان جاذبه می‎تواند باشد وظیفه دولت این است که بسترها را آماده کند تا بخش غیردولتی سرمایه‎گذاری کند، برخی هتل‎ها ایجاد شود تا در جذب توریسم داخلی و خارجی و آرامش مردم موثر باشد.

نوبخت افزود: ما مشکل‎مان با سازمان حفاظت از محیط زیست است البته آنها نیز علاقمند هستند که به طبیعت تعرض نکنیم بنده متعهد می‎شود در آینده‎ای نزدیک با معصومع ابتکار پیرامون جزیره آشوراده یک جلسه ویژه داشته باشیم تا برای مشکل زیست‎محیطی آن راه چاره پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش تولید و اشتغال از دو راه فعال شدیم، گفت: واحدهای تولیدی نیمه فعال بخش خصوصی با تسهیلات سرمایه در گردش فعال می‎شوند که برای این منظور 7 هزار و 500 واحد در کشور شناسایی و قرار شد 16 هزار میلیارد تومان به این واحدها اختصاص داده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: تاکنون حدود 14 هزار و 800 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تسهیلات اعطا شده است تلاش داریم که این رقم افزایش پیدا کند استان گلستان نیز در این بخش سهمیه‎ای داشته و حدود 590 واحد تولیدی موفق شدند 600 میلیارد تومان تسهیلات دریافت و فعال شوند.

نوبخت گفت: کار دیگری که برای افزایش تولید و اشتغال انجام دادیم ارائه اعتبارات به طرح‎های دولتی بود برای 350 طرحی که در کشور آماده بود 37 هزار میلیارد تومان به طرح‎های دولتی اعتبار اختصاص و توانستیم این طرح‎ها را فعال کنیم استان گلستان نیز در این طرح‎ها سهم داشته که یکی از موارد در قالب طرح‎های نیمه تمام در سفر رئیس‎جمهور مطرح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان