//
کدخبر: ۸۰۵۷ //
مشاور عالی وزیر صنعت؛

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع و شرکت های تولیدی است

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع و شرکت های تولیدی و تلاش در راستای رفع مانع تولید است.

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع و شرکت های تولیدی است

به گزارش فرتاک نیوز،دکتر بهروز ریاحی عصر روز پنجشنبه در نشستی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان شازند در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار وارد عمل شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده که یکی از مؤلفه‌های اصلی در آن فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کشور است.

 

وی افزود: تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی و حمایت واقعی از تولیدات داخلی، مشکلات اشتغال جوانان را رفع می کند و کشور از وابستگی رها می شود.

 

 مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست بر لزوم حمایت و همکاری همه مدیران دستگاه های دولتی با سرمایه گذاران کرد و افزود : مشکلات موجود در عرصه صنعت بر کسی پوشیده نیست ، از این رو بایستی حداکثر توان خود را برای رفع موانع تولید و کمک به ادامه روند تولید و صنعت به کار بندیم.

 

ریاحی گفت: در بازدید از واحدهای صنعتی شازند با توجه به وجود صنایع پائین دستی پتروشیمی بسیاری از واحدهای شیمیایی به علت تامین نشدن مواد اولیه توسط صنایع پتروشیمی در حال رکود هستند که باید به این معضل رسیدگی شود.

 

وی افزود: در صورت آمادگی صنایع شهرستان، وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد برای تامین مواد اولیه این واحدها نسبت به صدور مجوز و خدمات حمایتی دولت مبنی بر ایجاد کارخانه تولید اسید استیک همکاری کند.

 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تلاش برای مقاوم سازی اقتصاد کشور ثمره اقتصاد مقاومتی است و برای مقاوم شدن اقتصاد ایران در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی باید تولیدکنندگان بومی و صنایع داخلی حمایت شوندو شرایط کار برای آن‌ها فراهم شود.

 

علی ابراهیمی ضمن حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری شهرستان گفت: تمامی دستگاه های دولتی در حمایت از بخش تولید و سرمایه گذاری در شهرستان با شتاب بیشتری وارد عمل شوند.

فرماندار شازند نیز در این نشست مهمترین مشکل واحدهای صنعتی این شهرستان را تامین نشدن خوراک و مواد اولیه، تسهیلات بانکی و مشکل نقدینگی عنوان کرد و گفت: فرمانداری پیوسته در حال رصد و برنامه ریزی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است که امیداست با تعامل وهمکاری بتوان در پیشبرد برنامه هاگام برداشت.

 

غلامعباس میرزائی افزود: علاوه بر وجود صنایع بزرگ پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه، 55واحد فعال در نواحی صنعتی مشغول به فعالیت هستند که مستلزم حمایت همه جانبه در راستای رونق اقتصادی می باشند.

 

شازند از شهرستان های 12گانه استان مرکزی به قطب صنایع نفت و گاز این استان شهرت دارد.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان