//
کدخبر: ۶۷۸ //

نیروگاه های سیکل ترکیبی پیشتاز در تولید برق

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در سه ماهه نخست سال نیروگاه های گازی و سیکل ترکیبی ۴۲/۴ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق داشته است.

نیروگاه های سیکل ترکیبی پیشتاز در تولید برق

 بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در سه ماهه نخست سال نیروگاه بخاری با ۱۲/۹ درصد رشد نسبت به دوره قبل به میزان ۲۱/۸ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق داشته است.

در بخش نیروگاه گازی و سیکل ترکیبی با ۱۹/۲ درصد افزایش،۴۲/۴ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده است.

و در بخش نیروگاه های ابی،دیزلی،بادی و اتمی با بیشترین تغییرات به میزان ۶۴/۱ درصد افزایش، ۵/۸ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق داشته است.

با نگاهی به این ارقام برای سه ماهه پایانی سال ۹۴ تفاوت چشم گیری را میبینیم به گونه ای که در زمینه نیروگاه بخاری۱۹/۳ میلیاردکیلووات ساعت،نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۵/۶ میلیارد کیلوات ساعت و نیروگاه آبی،دیزلی،بادی و اتمی تنها ۳/۵ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق داشته است.

امارها نشان دهنده ان است که در میان نیروگاه های متفاوت سهم نیروگاه سیکل ترکیبی تفاوت معنی داری در مقایسه با سایر نیروگاه ها دارد.

این نیروگاه به دلیل داشتن ۲ بخش مجزا،راندمان ۶۰ درصدی در تولید برق دارد که این عدد در مقایسه با سایر نیروگاه ها رقم بالایی محسوب می شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی به دلیل ویژگی بیان شده راهکاری بسیار کارآمد،انعطاف پذیر،قابل اعتماد،مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای تولید برق محسوب می شود.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان