//
کدخبر: ۶۷۶ //

صندوق امید ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال داد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تاکنون 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال از سوی صندوق پرداخت شده که 10 هزار میلیارد ریال آن در بخش کسب و کار بوده است.

صندوق امید 12 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال داد

«اصغر نورالله زاده» از ایجاد ٦٠٠ صندوق خرد تامین مالی در مناطق روستایی کشور خبر داد و افزود: تاکنون ٥٧٤ صندوق راه اندازی شده است که تا پایان سال بقیه آنها عملیاتی می شود.

وی اضافه کرد: همزمان با تامین مالی، آموزش تسهیلگری برای ایجاد اشتغال را پیگیری می کنیم.

این مسوول گفت: پارسال ٧٥ روستای کشور را در طرح بوم گردی قرار دادیم.

به گفته وی، در این طرح محل های اقامتی در روستاها مستقر شد که با استقبال زیاد گردشگران همراه بود.

نورالله زاده ادامه داد: استان های گیلان، کردستان، کرمانشاه و اطراف کویر از مکان هایی بود که در طرح بوم گردی حمایت شد.

به گفته وی، کمک به طرح بوم گردی حمایت از صنایع دستی است.

وی تاکید کرد صندوق کارآفرینی امید حمایت از صنایع روستایی و عشایر را در اولویت کار خود دارد و افزود: این صندوق از صنایع تبدیلی بسته بندی و به طور کلی صنایع روستایی حمایت می کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: جمعیت روستایی ایران ٣٠ درصد جمعیت کشور است اما ارزش افزوده آنها با وجود ٣٠ درصد تولید، به ١٥ درصد می رسد.

وی اضافه کرد: با حمایت از صنایع روستایی می توان به ادامه اسکان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری کمک کرد.

صندوق کارآفرینی امید تشکیل 600 صندوق خرد زنان روستایی در کشور را هدفگذاری کرده بود که تا آخر آبان ماه 580 صندوق راه اندازی شد.

هجدهم آذرماه نیز رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیران صندوق کارآفرینی امید از اضافه شدن نام صندوق به فهرست بانک های عامل پرداخت کننده منابع صندوق توسعه ملی در بخش اشتغال حمایت کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: با توجه به جاذبه های دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر تلاش می کنیم سال آتی این نمایشگاه را به شکل بین المللی برگزار کنیم.

نورالله زاده تاکید کرد «نمایشگاه صنایع دستی روستاییان و عشایر امسال متفاوت تر از گذشته برگزار شده است و مردم می توانند به عنوان یک تور گردشگری از این مکان بازدید کنند».

به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر با هدف معرفی روستاهای نمونه و توانمندی و ویژگی های آنان با نام «به منزله ایران کوچک در قلب پایتخت» از چهارشنبه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز شد و تا جمعه (هجدهم دی ماه) آماده بازدید علاقه مندان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان