//
کدخبر: ۶۶۲ //

صادرات نفت ایران به چین در سال ۲۰۱۷ رکورد می‌زند

منابع صنعتی و تجاری گفتند، واردات نفت چین از ایران امسال ممکن است به ارقامی بی سابقه برسد، زیرا شرکت های نفتی دولتی چین از طریق سرمایه گذاری های بالادستی خود نفت بیشتری از ایران وارد خواهند کرد.

صادرات نفت ایران به چین در سال ۲۰۱۷ رکورد می‌زند

منابع صنعتی و تجاری آگاه گفتند، واردات نفت چین از ایران امسال ممکن است به ارقامی بی سابقه برسد، زیرا شرکت های نفتی دولتی چین از طریق سرمایه گذاری های بالادستی خود نفت بیشتری از ایران وارد خواهند کرد و در عین حال، قراردادهای فعلی تامین نفت خود از این کشور را تمدید خواهند کرد.

4 منبع آگاه برآورد کردند که شرکت های چینی در هر یک از بازه های سه ماهه  امسال بین 3 تا 4 میلیون بشکه بیشتر از ایران نفت وارد کنند. این رقم حدود 5 تا 7 درصد بیشتر از روزانه 620 هزار بشکه نفتی خواهد بود که در 11 ماهه نخست سال 2016، از ایران به چین صادر شده است.

ایران، یکی از اعضای مهم اوپک، از توافق اخیر اوپک برای کاهش تولید مستثنی شده و می تواند تولید نفت خود را به میزان محدودی افزایش دهد.

تقاضای چین برای واردات نفت احتمالا امسال به ارقام بالایی خواهد رسید، زیرا پالایشگاه های دولتی این کشور قرار است واحدهای جدیدی را به بهره برداری برسانند. همچنین پکن به پالایشگاه های مستقل بیشتری اجازه داده تا نفت وارد کنند. بدین ترتیب پیش بینی می شود که چین در سال 2017 همچنان یکی از عوامل اصلی رشد تقاای جهانی نفت باقی بماند.

به علاوه، به گفته این منابع، انتظار می رود شرکت ملی نفت چین و شرکت سینوپک امسال نفت بیشتری از میادینی که قرار است در ایران توسعه دهند، تولید نمایند.

بر اساس بیانیه ای که از سوی شرکت سینو پک منتشر شده، این شرکت در مورد مسائل عملیاتی اظهارنظر نمی کند. شرکت ملی نفت چین و شرکت ملی نفت ایران نیز به درخواست ها برای اظهارنظر در این زمینه پاسخ نداده اند.

یک منبع عالی رتبه تجاری برآورد کرد که شرکت سینوپک در هر یک از بازه های سه ماهه سال جاری حدود 4 میلیون بشکه نفت از میدان یادـوران وارد نماید.

یک منبع تجاری دیگر نیز گفت، پس از اولین محموله های نفتی ارسال شده در اکتبر سال گذشته، انتظار می رود شرکت ملی نفت چین در هر بازه سه ماهه، به طور متوسط حدود 3 میلیون بشکه نفت از آزادگان شمالی وارد نماید.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان