//
کدخبر: ۶۵۸۹ //

فاجعه مصرف: سه فاز پارس‌جنوبی بلعیده شد!

مصرف گاز در بهمن امسال نسبت به بهمن سال‌گذشته ٧٠میلیون متر مکعب افزایش یافته است؛ این رقم یعنی معادل ٣فاز پارس جنوبی که رقمی فاجعه‌بار است!

فاجعه مصرف: سه فاز پارس‌جنوبی بلعیده شد!

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از ایسنا، میزان رشد مصرف گاز در کشور همزمان با برودت شدید هوا به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است، به طوری که مسئولان شرکت گاز را با این هشدار مواجه کرده است که در صورت تداوم روند کنونی مصرف، روزهای نخست هفته آینده برخی شهرهای شمالی با بحران کمبود گاز مواجه شوند.

درحال حاضر مصرف روزانه گاز در کشور به رکوردی بی‌سابقه رسیده است. میزان مصرف گاز از ٥٠٠میلیون متر مکعب گذشته و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند به ٥٣٠میلیون متر مکعب برسد.

درحالی که استان‌های مرکز ی مانند تهران و البرز، مصرف گاز را در سطوح فوق‌العاده بالا و غیر استاندارد ادامه می‌دهند، این نگرانی وجود دارد که تداوم رفتار غیرمسئولانه شهروندان در مصرف گاز، استان‌های شمالی همچون مازندران و گلستان را با مشکلات جدی گازی مواجه کند.

بررسی روند مصرف گاز در کشور، آمارهای نگران‌کننده‌ای را از مسئولیت اجتماعی شهروندان نسبت به یکدیگر نمایان می‌کند؛ به‌طوری که فقط تهران و البرز به اندازه یک پنجم کل اتحادیه اروپا مصرف گاز دارند که این روند مصرف به طور قطع استان های شمالی را با بحران کمبود فشار گاز و حتی احتمال قطع گاز روبرو می‌کند.

این درحالی است که شرکت ملی گاز ایران بارها اعلام کرده است اگر مشترکان در سراسر کشور، تنها دودرجه از حرارت محیط خود کم کنند، 50 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف کل گاز کشور خواهد داشت که رقم قابل‌توجه و گره‌گشایی است.

آمارها نشان می‌دهد که تنها در هفته اول آذر، ٢٩٠میلیون مترمکعب روزانه نسبت به هفته آخر آبان افزایش مصرف داشتیم و این درحالی است که هر ٢٥میلیون مترمکعب، یعنی معادل تولید یک فاز پارس جنوبی که ساعت ها زمان و میلیون‌ها هزینه برای آن صرف شده است. از سوی دیگر روند کنونی مصرف نشان می دهد که مشترکان گاز موجود در شبکه را می‌بلعند! و هرچه شبکه کار خود را به درستی انجام دهد، هیچ شبکه‌ای تاب تحمل این بار از مصرف را ندارد. اتفاقی که هشدار برای تامین گاز مشترکان به‌خصوص در شمال کشور را بیش از پیش جدی کرده و روزهای سختی را پیش روی مسئولان تامین گاز کشور قرار داده که بدون شک بدون همراهی مردم، همه تلاش‌ها محکوم به شکست است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان