//
کدخبر: ۶۲۴۸ //

تخلف دولت در تعیین میزان یارانه نقدی در بودجه ۹۶

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم در نامه ای به رئیس مجلس، از تخلف دولت در عدم تعیین سهم دقیق و قانونی یارانه نقدی از منابع هدفمندی در بودجه سال آینده خبر داد.

 تخلف دولت در تعیین میزان یارانه نقدی در بودجه ۹۶

 به گزارش فرتاک نیوز ، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم توسعه در نامه‌ای به رئیس مجلس، گزارش مبسوطی از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۳۹۶ ارائه کرده و با انتقاد از عدم درج این منابع در لایحه بودجه ۹۶ از سوی دولت، خواستار لحاظ شدن آن از سوی نمایندگان در بررسی بودجه ۹۶ شده است.

در این نامه خطاب به رئیس مجلس آمده است:

«درباره مباحث مطرح شده در زمینه منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها، این گزارش که با تلاش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آماده شده است، جهت درج در بودجه سال ۹۶ برای انطباق با متن و جدول ماده ۴۹ برنامه ششم توسعه تقدیم می‌شود.

لازم به ذکر است با توجه به منابع درآمدی ۸۷ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها، متأسفانه ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه عمومی کشور که به شدت آسیب‌پذیر هم شده است، به این منابع اضافه می‌شود که باید گفت، منابع دولت از محل هدفمندی یارانه ۹۷ هزار میلیارد تومان می‌شود که بر اساس گزارش دولت، ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از آن سهم هدفمندی یارانه‌ها مربوط به کمک‌های نقدی به مردم است و علیرغم تصویب ماده ۴۹ برنامه ششم توسعه، دولت در بودجه سال ۹۶، این درآمدها را لحاظ نکرده است.

بنابراین باید در مجلس شورای اسلامی و در رسیدگی به بودجه سال ۱۳۹۶، منطبق بر ماده ۴۹ برنامه ششم اصلاح شود تا ضمن رعایت قانون، شفافیت لازم نیز معمول گردد.»

در پیوست این نامه گزارش مشروح مربوط به متن و جدول ماده ۴۹ برنامه ششم توسعه که به جزئیات منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها می‌پردازد، ارائه شده است.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان