//
کدخبر: ۶۱۳۹۲ //

بدقولی در خصوص تحویل مسکن مهر پردیس

در حالی قرار بود روند تحویل واحدهای مسکن مهر فاز ۹ پردیس پس از ۵ سال از ۵ مهرماه آغاز شود که دو ماه از عدم تحقق این وعده مدیرعامل شرکت عمران پردیس می‌گذرد.

بدقولی در خصوص تحویل مسکن مهر پردیس
به گزارش فرتاک نیوز،

 سعید غفوری اواسط مردادماه امسال با تشریح عملکرد 14 ماهه حضورش در شرکت عمران پردیس گفته بود:‌« هم‌اکنون 11 پیمانکار فاز 8 پروژه‌ها را به مرحله افتتاح رسانده‌اند و 10 پیمانکار دیگر نیز حدود 2000 واحد این فاز را تا 10 روز آینده آماده افتتاح می‌کنند... حدود 5 پروژه از حدود 60 پروژه فاز 8 مشکل دار است، خیلی از وضعیت موجود راضی نیستیم و با این حال 50 درصد این واحدها تا پایان سال به اتمام می‌رسد و باقیمانده نیز به سال آینده موکول می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه ساخت هیچ مشکل مالی نداریم و اگر هم مشکلی است در بخش آماده سازی و خدمات زیربنایی است، افزود: آمادگی این را داریم تا شفاف‌سازی در حد بالا را برای دستگاه‌های نظارتی انجام دهیم.

وی همچنین با بیان این‌که مبالغ اضافه از متقاضیان فاز 3 دریافت شده و الان هم مطالبه شده‌ است، گفت:  9 بلوک که حدود 700 واحد است که سازنده آنرا در ازای دریافت پول گرو نگه داشته است و قرار است تا مهرماه امسال طی سه مرحله تحویل شود... برخی پیمانکاران مسکن مهر برای متقاضیان کیسه دوخته‌اند، در فاز 5 افتتاح‌هایی داشتیم که به لحاظ کیفیت و کمیت از آن راضی نبودیم که بنا بر مصالحی این کار انجام شد.

وی همچنین گریزی به پروژه‌های مسکن مهر فاز 9 قدیم پردیس زد و با یادآوری این‌که از ابتدای امسال تا الان 6 میلیارد تومان برای دیوار حائل این فاز هزینه شده اما همچنان واحدهای فاز 9 قدیم قابل سکونت نیست، بیان کرد:‌برای قابل سکونت کردن این فاز دو قرارداد 20 میلیارد تومانی و 15 میلیارد تومانی جهت رفع موانع پیش رو در شرف انعقاد است. این واحدها باید در سال 91  همزمان فاز 3 تحویل می‌شد.  پاشنه دیوارها وحشتناک است و کار مهندسی خوبی انجام نشده است. در صورتیکه مسائل دیوارهای حائل حل شود روند تحویل واحدها از 45 روز آینده آغاز می‌شود.

سررسید 45 روز مد نظر آقای مدیرعامل 5 مهرماه امسال بود، یعنی تقریبا دو ماه پیش. اما این‌گونه از شواهد پیداست که این شرکت هنوز نتوانسته داستان دنباله‌دار دیوار حائل پروژه‌های فاز 9 قدیم را به عنوان مشکل اساسی برای تحویل را (به گفته مدیران شرکت عمران) حل کند. از ماه‌های ابتدایی امسال عمرانی‌ها از امضای قرارداد با یک شرکت برای حل مشکل دیوارهای حائل خبر داده‌اند، اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

مدیر پروژه فاز 9 مسکن مهر پردیس 11 مهرماه امسال به تسنیم گفته بود: «بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای ایمن‌سازی و بهسازی دیوارهای حائل بالغ بر 20 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است. قرارداد مذکور برای تایید به مجمع شهرهای جدید ارسال شده که طی چند روز آینده و پس از تایید، مناقصه آن در زمان کوتاهی برگزار می‌شود.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان