//
کدخبر: ۶۱۱۹ //

دورخیز ایران برای سهم خواهی از بازار ۲ هزار میلیارد دلاری غذای حلال

دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده گوشتی با بیان اینکه تجارت غذای حلال باوجود ۵۴ کشور اسلامی ظرفیت بالقوه ای برای صادرات دارد گفت: تجارت غذای حلال در دنیا به حدود دوهزار میلیارد دلار رسیده که گوشت و صنایع وابسته آن جایگاه ویژه‌ای دارند.

دورخیز ایران برای سهم خواهی از بازار ۲ هزار میلیارد دلاری غذای حلال

به گزارش فرتاک نیوز، موضوع صادرات غذایی حال در سال های اخیر اهمیت ویژه‌ای در ایران یافته است و مسئولان، تولیدکنندگان و صنایع غذایی به دنبال افزایش سهم کم ایران از این بازار بزرگ دو هزار میلیاردی دلاری موجود در میان 54 کشور مسلمان جهان هستند.

با توجه به وجود دستگاه‌های مختلف در ارتباط با تولید و  غذایی حلال، آمار یکسانی وجود ندارد اما محمدرضا کرباسی مدیر کل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی سهم ایران در صادرات غذای حلال  دنیا را بسیار ناچیز و کمتر از 5 درصد دانسته است.

بنابراین گزارش ایران به‌عنوان کشوری مسلمان  که همه تولیدات غذایی و دامی  آن به‌صورت حلال تولید می‌شود، ظرفیت بالقوه ای برای صادرات غذای حلال دارد و  با توسعه بازارهای خود در کشورهای اسلامی و تشویق بخش خصوصی برای حضور در این عرصه، می‌تواند سهم خود را در صنعت حلال جهان افزایش دهد.

مجید افلاکی دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده گوشتی در این ارتباط  با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته Meatex گفت: تجارت غذای حلال با وجود 54 کشور اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است به‌طوری‌که تجارت غذای حلال در دنیا را به  حدود دو هزار میلیارد دلار رسانده است و گوشت و صنایع وابسته آن جایگاه ویژه‌ای در این میان دارند.

وی بابیان اینکه توسعه تولید  کیفی و کمی برای افزایش صادرات غذای حلال اهمیت دارد افزود: حضور در بازارهای جهانی را باید به‌صورت جدی نگاه کنیم  که یکی از راه‌های این حضور، توسعه و حمایت از صنعت نمایشگاه‌هایی و حضور فعالین بخش خصوصی در این قبیل فرصت‌های تجاری است.

وی تصریح کرد: برگزاری موفق و مستمر نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته، می‌تواند ایران را به هاب منطقه در زمینه تولید و عرضه گوشت و صنایع غذایی حلال تبدیل کند.

به گزارش تسنیم، کاهش تعرفه واردات گوشت قرمز می‌تواند و درنهایت کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار کشور می‌تواند نقش مهمی در کاهش قیمت تمام‌شده تولیدات ایران و رقابت‌پذیر بودن آنها در بازار جهانی داشته باشد.

گفتنی است، قیمت گوشت قرمز در سال جاری به‌شدت افزایش‌یافته به طوری که نرخ هر کیلوگرم شقه گوسفندی از 28 هزار تومان ابتدای سال به 27 هزار تومان رسیده است.

مسعود رسولی، دبیر انجمن صنفی تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور نیز با اشاره به کاهش 21 درصدی تعرفه واردات گوشت براساس تصمیم هیئت‌وزیران گفت: با کاهش تعرفه واردات گوشت قرمز از 26 درصد به 5 درصد، پیش بینی می‌شود که قیمت گوشت کاهش یابد.

وی با اشاره به تجربه سال جاری نمایشگاه محصولات پروتئینی افزود: در اولین دوره  دستاوردهای خوبی داشتیم و اکنون می‌توانم با ایده‌های جدید و جذاب  بسته محصولات گوشتی را بسته‌بندی کنیم.

بنابراین گزارش نمایشگاه محصولات پروتئینی و صنایع وابسته Meatex آذر 1396  در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان