//
کدخبر: ۶۰۹۱۶ //

سالانه ۱.۵ میلیون ‌تن محصولات خارج از فصل در هرمزگان تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: هرمزگان با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی خارج از فصل رتبه نخست در کشور را دارد.

سالانه ۱.۵ میلیون ‌تن محصولات خارج از فصل در هرمزگان تولید می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 از بندرعباس، سید حسن حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرمزگان رتبه نخست تولید بادمجان خارج از فصل در کشور را دارد، اظهار داشت: برداشت بادمجان خارج از فصل در 12 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد.

وی ادامه داد: برداشت بادمجان تا آخر اردیبهشت ادامه دارد و پیش بینی می‌شود امسال 450 هزار تن بادمجان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان از مناطق مهم کشت بادمجان خارج از فصل در هرمزگان است.

حسینی تصریح کرد: بادمجان برادشت شده علاوه بر تأمین نیاز استان به تهران، اصفهان، مشهد، فارس، قم، خراسان و آذربایجان شرقی و غربی فرستاده و به کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: هرمزگان با تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات کشاورزی خارج از فصل رتبه نخست در کشور را دارد.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، طالبی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و کدو از محصولات خارج از فصل در هرمزگان است.

حسینی گفت: استفاده از بذر مناسب، بهره برداری از نشاء سالم، رعایت اصول فنی و به زراعی از عوامل افزایش تولید محصولات خارج از فصل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۹۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان