//
کدخبر: ۶۰۸۶ //

شوخی دولت با کارمندان در تعیین پاداش شب عید

سرانجان گمانه زنی ها به پایان رسید و سخنگوی دولت از قطعی بودن افزایش 12 درصدی میزان پاداش‌ آخر سال کارمندان خبر داد

 شوخی دولت با کارمندان در تعیین پاداش شب عید

به گزارش فرتاک نیوز - محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره افزایش پاداش‌های آخر سال اظهار کرد: پیشنهاد این موضوع ان‌شاءالله در جلسه یکشنبه هیأت دولت مطرح خواهد شد.

  وی تأکید کرد: آنچه دراین باره قطعی است این بود که به رقم فعلی یعنی به رقم سال گذشته 12 درصد اضافه خواهد شد.

بر اساس سخنان سخنگوی دولت می توان گفت که پاداش آخر سال کارمندان برابر است با رقم 770هزار و 560 تومان.

رقمی که به اعتقاد بسیاری از کارمندان و خانواده های آنها با توجه به گرانی کالاها در کشور بیشتر به شوخی شبیه است چرا که این رقم تقریبا بخش کوچکی از هزینه های فراوان اسفند و فروردین و به ویژه ایام نوروز را پوشش می دهد.

از ابتدای دهه 90 میزان عیدی‌های پرداخت شده به کارکنان دولت در سال 1390 برابر با 350هزار تومان، سال 1391 حدود 402 هزار تومان، سال 1392 حدود 503هزار تومان، سال 1393 برابر با 603 هزار تومان و سال 1394 نیز عیدی برابر با رقم 688 هزار تومان بوده است و به نظر می رسد رقم 770 هزار تومان برای سال 95 در نظر گرفته شود.

همان طور که می بینید سال گذشته میزان عیدی کارمندان 688 هزار تومان بوده و امسال با احتساب 12درصد افزایش به رقم 770 هزار و 560 تومان خواهد رسید.

با توجه به افزایش روز افزون قیمت ها بسیاری از افراد جامعه ناچارند حادقل ماهانه بیش از 400 هزار تومان بابت خرید مواد غذایی نظیر گوشت و مرغ،‌لبنیات،‌حبوبات، برنج و غلات و ... هزینه کنند که به حتم در نوروز که رفت و آمدها افزایش می یابد، این مبلغ سیر صعودی خواهد داشت .

در سال های اخیر بسیاری از خانواده ها مواد غذایی اصلی را به دلیل گرانی در سبد خانوار کم و یا حذف کرده اند در حالی که دولت دائم مدعی رشد اقتصادی مثبت،‌کاهش تورم و ... است.

البته با توجه به حقوق های نجومی و چند میلیونی، مسوولان نباید از غم کارمندان خود در تامین مایحتاج روزانه باخبر باشند و بدانند که رقم 770 هزار تومان در وانفسای گرانی شیر مرغ تا جان آدمیزاد بیشتر شبیه شوخی آخر سال می ماند و بس.

از هیات وزیرا باید پرسید در چند ماه اخیر آیا سری به بازار زده و از قیمت ها مطلع هستند؟‌ اقشار ضعیف و متوسط جامعه در سال های اخیر از نظر توان اقتصادی بسیار تحلیل رفته و توان تامین هزینه ها را ندارند پس چگونه می توان انتظار داشت در ماه های به اصطلاح پرخرج اسفند و فروردین بتوانند از پس هزینه های برآیند؟

سخنگوی دولت باید این مساله را به اطلاع هیات محترم وزیرا برساند که برای تعیین پاداش ها و حقوق ها بهتر است به واقعیت جاری جامعه استناد کنند و همه چیزرا تنها بر روی کاغذ نبینند.

وقت آن رسیده که مسوولان حداقل یکبارهم که شده به میان مردم عادی رفته و در جریان سختی های زندگی آنها قرار گیرند و ببینند آیا با میزان ناچیز دستمزدها ، پاداش ها و ... می توان گذران زندگی کرد یا خیر؟‌

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان