//
کدخبر: ۵۸۲۳ //

سوال نمایندگان کرمانشاه از وزیر اقتصاد درخصوص واگذاری پالایشگاه استان

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس گفت:نمایندگان استان،سوال از وزیر اقتصاد درخصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مطرح کرده اند، که در صورت عدم لغو واگذاری در کمیسیون اقتصادی مطرح می شود.

 سوال نمایندگان کرمانشاه از وزیر اقتصاد درخصوص واگذاری پالایشگاه استان

 به گزارش فرتاک نیوز، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه و مشکلات قانونی این واگذاری گفت:مبلغ 180 میلیارد تومانی که برای واگذاری مشخص شده با املاک و میزان ثروت پالایشگاه همخوان نیست، پالایشگاه کرمانشاه بیش از هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده، اما 180 میلیارد تومان به صورت اقساطی از واگذاری دریافت می شود.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمین پالایشگاه وقفی و اوقافی بوده و نمی توان آن را واگذار کرد، افزود:پالایشگاه کرمانشاه در سال 1313 افتتاح شده و نخستین موج مدرنیسم در ایران است و بخشی از جمعیت کرمانشاه در قالب این پالایشگاه سامان یافته است.

اولویت واگذاری با مردم کرمانشاه بود

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه اگر مقرر شده بود که پالایشگاه با این مبلغ واگذار شود، اولویت با مردم کرمانشاه بود، ادامه داد:برخی مسئولان کرمانشاه بومی نبوده قرابتی با تاریخ کرمانشاه ندارند؛ بمباران های رژیم بعث فعالیت پالایشگاه را متوقف نکرد و این پالایشگاه در طول جنگ تحمیلی نیز سوخت غرب کشور را تامین می کرد.

تذکر به رییس جمهور برای توقف واگذاری پالایشگاه کرمانشاه

وی با بیان اینکه دولت در مصوبه ای اعلام کرده که واگذاری کرمانشاه خارج از شمول واگذاری قرار گیرد، یادآور شد:تذکراتی در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به رییس جمهور داده شده که مصوبه خود را اجرایی کرده و واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را متوقف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگان استان کرمانشاه برای جلوگیری از واگذاری پالایشگاه کرمانشاه، تصریح کرد:نمایندگان استان کرمانشاه سوال از وزیر اقتصاد در خصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه را مطرح کرده اند، که در صورت عدم لغو واگذاری در کمیسیون اقتصادی مطرح می شود.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان