//
کدخبر: ۵۶۲۰۲ //
جهانگیری در آیین روز جهانی استاندارد:

اگرشرایط تولید مناسب تر شود در سال های آینده کشوربا صادرات غیرنفتی اداره می شود

معاون اول رییس جمهوری گفت: 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران نشان از حضور فعال آن در بازارهای بین المللی است و اگر شرایط مناسب تر و تولید ها بهتر شود، در سال های آینده قادر خواهیم بود کشور را با تولیدات غیر نفتی اداره کنیم.

اگرشرایط تولید مناسب تر شود در سال های آینده کشوربا صادرات غیرنفتی اداره می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در آیین روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر این که اقتصاد کشور در مسیر خوبی قرار گرفته است، افزود: با برنامه‌های درستی که در اقتصاد مقاومتی پیگیری کردیم، این سیاست ها اثر خود را گذاشته است.

 

وی افزود: مهم ترین دستاورد اقتصادی کشور ثبات اقتصادی است که حاکم شده است.

 

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد:مهم ترین هدف گذاری ما از سال 92 این بود که در مرحله اول اقتصاد کشور برای فعال اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد و فعال اقتصادی نسبت به آینده خود دلواپس نباشد و ریسک بالایی پیش روی خود نبیند.

 

جهانگیری اظهارکرد: در مقطعی در یکی از کشورهای دوست 22 میلیارد دلار پول کشور را سپرده گذاری کردیم و به آنها اعلام کردیم 18 میلیارد دلار به ما فاینانس بدهید، در کجای دنیا این گونه است.

 

وی همچنین گفت: امروز فایناس هایی که گرفته می شود با یک برگه است که وزیر اقتصاد پای آن را امضا می کند، این بدین معنی است که من تضمین می کنم شما این پول را به ایران پرداخت کنید، دیگر پول را در جایی نمی گذاریم.

 

معاون اول رییس جمهوری افزود: طبق قراردادهایی که تا کنون امضا کردیم 25 میلیارد دلار سطح فایناس های است که دنیا به ایران داده است.

 

جهانگیری یادآور شد: با برنامه‌های صحیحی که در زمینه اقتصاد مقاومتی پیگیری کردیم امروز می توانیم بگوییم اقتصاد ما در مسیر خوبی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: تراز تجاری کشور رو به مثبت است و باید به دوره ثبات تراز برسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان