//
کدخبر: ۵۵۵۹ //
بر اساس مصوبه هیأت دولت؛

کاهش تعرفه واردات برنج، تنظیم بازار را به همراه دارد؟

در جلسه اخیر هیأت دولت مصوب شد تا تعرفه واردات هشت ردیف کالای اساسی کاهش یابد که براساس مصوبه جدید تعرفه برنج سفید به 26 درصد کاهش و مابه اتفاوت 500 تومانی حذف شد.

کاهش تعرفه واردات برنج، تنظیم بازار را به همراه دارد؟

به گزارش فرتاک نیوز، در جلسه اخیر هیأت دولت مصوب شد تا تعرفه واردات هشت ردیف کالای اساسی کاهش یابد که براساس مصوبه جدید تعرفه برنج سفید به 26 درصد کاهش و مابه التفاوت 500 تومانی حذف شد.

 

براین اساس بسیاری از کارشناسان بخش معتقدند که این امر افزایش واردات برنج بیش از نیاز داخل و ذخیره سازی آن در انبارها را به همراه دارد در حالیکه اظهارات رئیس انجمن واردکنندگان این امر را تایید نمی کند.

 

 احمد به حق رئیس انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: واردات برنج برحسب نیاز داخل صورت می گیرد چرا که کاهش تعرفه نمی تواند دلیلی مبنی بر واردات بی اندازه باشد.

 

وی در پاسخ به این سوال که رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است کاهش تعرفه واردات برنج منجر به تکرار داستان سال های اخیر و واردات بیش از حد نیاز داخل خواهد شد، افزود: بازار تابع عرضه و تقاضا است، از این رو برای واردکنندگان برنج واردات بیش از حد منفعتی ندارد.

 

به حق تصریح کرد: در دولت قبلی واردات بیش از حد معادل 600 هزار تن توسط بازرگانی دولتی صورت گرفته است.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان