//
کدخبر: ۵۳۴ //

رشد اقتصادی۶ ماهه اول ۹۵ بدون نفت؛ ۴.۵ درصد

سخنگوی دولت از تخصیص ۳۳ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای تکمیل ۲۴۶ طرح تا پایان دولت خبر داد و گفت: رشد اقتصادی ۶ ماهه اول سال، بدون نفت ۴,۵ درصد بود.

محمدباقر نوبخت با اعلام اتمام ۲۴۶ طرح عمرانی تا پایان دولت یازدهم از تخصیص ۳۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۲۴۶ طرح عمرانی تا قبل از پایان کار دولت یازدهم خبر داد.

سخنگوی دولت همچنین به تشریح آخرین اقدامات دولت و چگونگی دستیابی به رشد اقتصادی ۶,۵ درصدی پرداخت و افزود: ۱۳ هزار و ۶۴۵ هزار میلیارد تومان برای ۱۹ هزار و ۵۰۹ واحد تولید تسهیلات پرداخت شده است.

نوبخت افزود: با سرمایه گذاری اعطای تسهیلات به بخش خصوصی و اعطای اعتبارات به طرح های عمرانی، رشد اقتصادی در شش ماهه نخست با احتساب نفت ۶,۵ درصد و بدون نفت ۴.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به سیاست دولت از ابتدای سال ۱۳۹۵ مبنی بر خروج از رکود و رشد اقتصادی تاکید کرد: رشد اقتصادی از دو مسیر دنبال می‌شود، نخست کمک به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در واحدهای نیمه فعال و ارائه تسهیلات به این واحدها که به حدود ۷۵۰۰ واحد، ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده و این واحدها فعال شده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: بخش دیگر از رشد اقتصادی با تخصیص اعتبارات به طرح‌های عمرانی دولتی برای فعال سازی آنها پیگیری شده که ۳۷ هزار میلیارد تومان به طرح‌های نیمه تمام دولتی ارائه و ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح های عمرانی از طریق شبکه بانکی اعطا شده است.

نوبخت با بیان اینکه تا ۶ دی ماه سال جاری به ۱۹ هزار و ۵۰۹ واحد تولیدی حدود ۱۳ هزار و ۶۴۵ میلیارد تومان تسهیلات از طریق شبکه بانکی ارائه شده که از رکود خارج شوند ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش ۳۳ هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی تخصیص یافته تا بتوانیم از ۲۴۶ طرح تا پیش از پایان دولت یازدهم بهره‌برداری کنیم.

وی یادآور شد: حاصل سرمایه‌گذاری خصوصی و اعتبارات دولتی، تملک دارایی سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) رشد ۶,۵ درصدی با نفت و ۴.۵ درصدی بدون نفت در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ بوده که توزیع این رشد ۶ درصد در بخش کشاورزی، ۹.۱ درصد در بخش صنعت و ۵ درصد در بخش خدمات بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهم نفت در تولید ناخالص داخلی ۴,۷ درصد است افزود: کشاورزی ۱۳ درصد و صنعت ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده‌اند و مابقی به بخش خدمات مربوط می‌شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان سرمایه‌گذاری خارجی از آغاز دولت تا اجرایی شدن برجام برای ۱۰۸ طرح تولیدی، ۵ میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شد گفت: از ابتدای دی ماه پارسال تا ابتدای دی امسال برای ۱۱۳ طرح بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده که این سرمایه‌گذاری با افزودن سرمایه‌گذاری از راه اعطای تسهیلات با طرح‌های تملک دارایی رشد ۶,۵ درصدی را تسهیل کرده و امیدواریم که ادامه داشته باشد.

   

 

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان