//
کدخبر: ۵۱۹۰۹ //

افزایش شدید قیمت بنزین در عربستان

دولت عربستان برای کاهش هزینه ها در نظر دارد قیمت بنزین را ۸۰ درصد افزایش دهد.

افزایش شدید قیمت بنزین در عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

 در حالی که به دنبال افت قیمت جهانی نفت، عربستان در حال اجرای برنامه ای برای کاهش هزینه ها و کم کردن وابستگی خود به درآمدهای نفتی است، این کشور در حال بررسی طرحی به منظور افزایش قیمت بنزین و سوخت جت در ماه نوامبر است.

 

به گفته یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، دولت عربستان به موجب برنامه کاهش هزینه های خود، قیمت بنزین را برای شهروندان خود افزایش خواهد داد. بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین اوکتان 91 در عربستان از 0.75 ریال سعودی به حدود 1.35 ریال (36 سنت) افزایش خواهد یافت که به معنای رشد 80 درصدی قیمت هاست. وی افزود، دولت عربستان قصد دارد افزایش دیگر حامل های انرژی را تا اوایل سال 2018 به تاخیر بیاندازد.

 

این منبع همچنین گفت، انتظار می رود مقامات سعودی تصمیم نهایی خود در خصوص این طرح را در ماه سپتامبر یا اکتبر اتخاذ کنند. وزارتخانه های دارایی و اقتصاد عربستان به درخواست اظهارنظر در این باره پاسخی نداده اند.

 

اصلاح قیمت حامل های انرژی در کنار عرضه سهام اموال دولتی از جمله شرکت نفتی آرامکو یک بخش کلیدی از برنامه اصلاح ساختار اقتصادی عربستان است. عربستان، بزرگترین اقتصاد عربی در دسامبر 2015، اقدام به افزایش قیمت سوخت کرد و طرح هایی را برای افزایش بیشتر قیمت ها اعلام نمود. اما کاهش نیم درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نشان داد که اقتصاد این کشور که همچنان وابستگی زیادی به نفت دارد، در مسیر بازسازی اصلاح ساختار خود ممکن است با چه چالش عمده ای مواجه شود.

 

امارات، دومین اقتصاد بزرگ عربی، اولین کشور عربی حاشیه خلیج فارس بود که در اوت 2015 اقدام به برداشتن یارانه سوخت و تعیین قیمت بنزین و گازوئیل با توجه به قیمت های بازار جهانی کرد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان