//
کدخبر: ۵۱۸۳۲ //
بررسی‌های جدید ایران‌پل نشان داد

۵۷ درصد از ایرانی‌ها می‌گویند در پسابرجام شاهد اشغال‌زایی نبوده‌اند

یک موسسه نظرسنجی کانادایی به یافته‌های جدیدی از نگاه مردم ایران به برجام، زیرسئوال رفتن آن، عدم بهبود وضعیت اشتغال و البته دسترسی بهتر به کالاهای خارجی اشاره کرد.

57 درصد از ایرانی‌ها می‌گویند در پسابرجام شاهد اشغال‌زایی نبوده‌اند
به گزارش فرتاک نیوز،

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در گزارشی به نقل از بررسی‌های مشترک موسسه نظرسنجی «ایران پل» مستقر در تورنتوی کانادا با وبگاه «بورس و بازار» از عدم اشتغال‌زایی پسابرجامی در ایران خبر داد.

 

 بر این اساس، هفتاد درصد از 700 شهروند ایرانی حاضر در این نظرسنجی تلفنی گفتند که شرکت‌های چند ملیتی در تجارت یا سرمایه گذاری با ایران کند عمل کرده‌اند.

 

بیشتر پاسخ دهندگان این نظرسنجی نگرانی خود را از فشار آمریکا به عنوان عامل کندی تعامل تجاری شرکت‌های بین‌المللی با ایران عنوان کرده‌اند.

 

در حالی که 43 درصد پاسخ دهندگان این نظر سنجی عنوان کرده اند که دسترسی به کالاهای خارجی بهتر شده است، 57 درصد نیز عنوان داشتند شرکت‌های بین‌المللی اشتغال‌زایی برای شهروندان ایرانی نکرده و 43 درصد گفته‌اند که سطح سرمایه‌گذاری آن‌ها بدون تغییر باقی مانده است.

 

دیگر نتایج نظر سنجی موسسه ایران پل نشان می‌دهد که «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران احتمالا در برآورده کردن تعهدهای انتخاباتی‌اش با مشکل مواجه خواهد شد.

 

ایرانی‌های شرکت کننده در این نظر سنجی عنوان کرده‌اند که تغییر قابل ملاحظه‌ای را شاهد نبوده و سرنوشت توافق هسته‌ای اکنون با توجه به اعمال تحریم‌های بیشتر  ایالات متحده زیر سئوال قرار گرفته است.

 

ایران پل در گزارش خود آورده است که 62 درصد حاضران در این نظر سنجی گفته‌اند که هنوز توافق هسته‌ای را تایید می‌نمایند.

 

بلومبرگ در خاتمه نوشت: این نظر سنجی در ماه اوت سال جاری در 31 استان ایران صورت گرفته  و قرار است نتایج جامع آن در نشست ماه آینده مجمع ایران_اروپا با حضور تجار علاقه‌مند به فعالیت در ایران ارائه شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۸۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان