//
کدخبر: ۵۱۶۶۶ //

برنامه پست بانک برای مشارکت جمعیت روستایی در فعالیت های اقتصادی

عضو هیات مدیره پست بانک ایران با اشاره به اینکه در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر مشارکت آحاد مردم در فعالیت های اقتصادی تاکید شده است، گفت: درصدد جذب مشارکت 30 درصد جمعیت ساکن روستایی کشور در این فعالیت ها هستیم.

 برنامه پست بانک برای مشارکت جمعیت روستایی در فعالیت های اقتصادی
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامحسین صباغی روز شنبه در حاشیه آئین تکریم و معارفه مدیر امور شعب پست بانک در آذربایجان شرقی گفت: در کنار ارائه خدمات بانکی از راه دور به منظور تعامل بیشتر و ارائه خدمات بهتر برقراری نقطه تماس با روستائیان ضروری است و بر این اساس و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی درصدد دایر کردن لااقل یک باجه در تمامی دهستان های کشور هستیم.

 

وی با اعلام اینکه پست بانک در زمان حاضر در یکهزار و 800 دهستان کشور حضور دارد، گفت: تا چند ماه آینده گستره فعالیت ما به 2 هزار و 600 دهستان افزایش می یابد.

 

صباغی خاطرنشان کرد: با وجودی که بانکداری الکترونیک در اروپا به بانکداری دیجیتال ارتقا یافته است، ولی هنوز شعبه هایی برای ارتباط با مردم وجود دارد.

 

وی اعلام کرد: بانک مرکزی مجوز تخصیص کد و ایجاد باجه های روستایی را به واسطه تکلیف قانونی و در راستای جذب مشارکت روستائیان به پست بانک داده است.

 

صباغی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال زایی پست بانک در سه بخش ارائه می شود، افزود: از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح های ایجادی آب و کشاورزی با نرخ 10 درصد، سرمایه در گردش صنایع تبدیلی کشاورزی با نرخ 14 درصد و سرمایه در گردش بخش های صنعت و معدن با نرخ 16 درصد تسهیلات پرداخت می شود.

 

وی گفت: 1.5 میلیارد دلار هم از طرف مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه روستایی پیش بینی شده است که با عاملیت پست بانک، بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی و امید پرداخت می شود.

 

صباغی ادامه داد: بخش دیگر اعتبارات پست بانک از اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب وجوه اداره شده به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.

 

وی اظهارکرد: پست بانک آماده تامین مالی بخش ارتباطات به صورت کامل بوده و در بخش توسعه روستایی بر اساس اعتبارات تکلیفی ایفای نقش می کند.

 

در این آئین از خدمات علیرضا پورحسین در آذربایجان شرقی تقدیر و اسماعیل صادقی به عنوان سرپرست امور شعب پست بانک در این استان معرفی شد.

 

وی پیش از این مسئولیت معاونت امور شعب پست بانک در آذربایجان شرقی را عهده دار بود.

 

علیرضا پورحسین هم به عنوان مدیرکل امور شعب پست بانک تهران و مناطق آزاد کشور منصوب شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۶۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان