//
کدخبر: ۵۱۲ //

راهکارهای افزایش انگیزه کارمندان

در زمینه اشتغال قاعده‌ای وجود دارد که براساس آن و اهداف کارمندان همان اهداف شرکت شناخته می‌شود.

این قاعده معنای دیگری نیز دارد به این معنا که پیروزی و شکست هر کدام، به حساب دیگری هم واریز می‌شود. وقتی اهداف و برنامه‌های شرکت و کارمند با همدیگر تطابق داشته باشند، آنگاه می‌توان انتظار یک همکاری بلندمدت را داشت. همواره باید به خاطر داشت که اگر قاعده طلایی «اهداف کارمندان= اهداف شرکت» به هم بخورد، آنگاه کارمندان فرصت‌ها و آمال‌شان را در شرکتی دیگر دنبال خواهند کرد.

برای تحقق قاعده طلایی پنج راهکار برای افزایش انگیزه در کارمندان به مدیران پیشنهاد می‌شود.

1- مدیری باشید که کارمندان را به چالش و پرسش دعوت می‌کند. کارمند موفق مایل است کارهایش به چالش کشیده شود. این دسته از کارمندان از اینکه کارهایشان مورد سوال قرار گیرد ‌نه‌تنها نمی‌ترسند بلکه این کار را باعث افزایش کارایی‌شان می‌دانند و در این راستا توانایی و قابلیت‌های خود را افزایش می‌دهند.

2- شما به‌عنوان یک مدیر باید بتوانید این فرصت را در اختیار کارمندتان قرار دهید که خود را نشان دهد. هر کارمندی احساس می‌کند دارای توانایی خاص خودش است که با توجه به این توانایی‌ها می‌تواند شرایط را تغییر دهد. موفقیت او در تحقق ایده‌هایش برابر با موفقیت شماست.

3- باورها و ارزش‌های شرکت‌تان را منتشر کنید. هر شرکتی یک منشور کاری و یک منشور اخلاقی دارد. سعی کنید هر دو منشور را با هم و در کنار هم منتشر کنید. این منشورها باید در دفتر هر یک از کارمندان و در مقابل چشمان‌شان قرار گیرد. آنها باید هر روز صبح که سر کار می‌آیند، نگاهی به آن بیندازند. اگر این منشورهای کاری و اخلاقی با زبانی صمیمانه نوشته شوند، حس رضایت زیادی به کارمندان خواهند داد. پس از نوشتن نکات دروغین خودداری کنید.

4- پرداخت به موقع حقوق، مزایا و پاداش کارمندان باعث استمرار حضور هر کارمندی در شرکت می‌شود. شما نباید حضور یک کارمند شایسته، ماهر و بااستعداد را فدای مسایل مالی کنید.

شرکت‌های موفق زودتر از موعد مقرر در ماه حقوق و مزایا را پرداخت می‌کنند و برای رقابت سالم به کارمندان با کارایی بهتر در ماه پاداش‌های ویژه‌ای می‌دهند.5- همه امکان‌های کار در شرکت را باید به همه کارمندان آن معرفی کنید.

آنها باید این حس را داشته باشند که نسبت به کل شرکت آگاه هستند. سعی کنید جزیی‌ترین مسایل و دغدغه‌ها را با کارمندان‌تان به اشتراک بگذارید.

از آنها کمک و ایده بخواهید و به آنها فرصت و وقت بدهید تا خود فکر کنند. امکان ارتقای شغلی یکی از دلایل استمرار حضور کارمندان در یک شرکت است.

در انتها یک مدیر موفق هرگز فراموش نمی‌کند کارمندان شایسته، توانا، بااستعداد، مسوولیت‌‌‌پذیر و ماهر به راحتی پیدا نمی‌شوند. بنابراین هرگز نباید هیچ کارمندی را به راحتی از دست داد.

 

 

منبع: مجمع واردات
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان