//
کدخبر: ۴۶۹ //

افزایش یک‌هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا ۹‌ماه آینده

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از افزایش یک‌هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور طی ۹‌ماه آینده خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد منابع مالی توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور را تأمین کند و در روز‌های آینده اخباری خوشی به گوش خواهد رسید.

افزایش یک‌هزار کیلومتری خطوط ریلی کشور تا ۹‌ماه آینده

جبار علی ذاکری با اشاره به دغدغه دولت در خصوص توسعه حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: توسعه حمل‌ونقل ریلی از یک‌طرف مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت است و در این راستا به کمک پیمانکاران و مهندسان مشاور نیاز داریم.

وی بابیان اینکه «تا ۹ ماه آینده حدود ۱۰۰۰ کیلومتر به خطوط ریلی کشور اضافه خواهد شد» گفت: دولت در نظر دارد منابع مالی توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور را تأمین کند و بودجه‌بندی نیز حاکی از آن است و در روز‌های آینده اخباری خوشی به گوش خواهد رسید. اما انتظار می‌رود، پروژه‌های ریلی در فرصت کوتاهی به‌صورت جدی عملیاتی شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن خطاب به مدیرعاملان شرکت‌های مهندسی تأکید کرد: با توجه به شرایط متفاوت، انتظار می‌رود شرکت‌ها از نیروهای خبره برای نظارت بر کارگاه‌ها استفاده کنند، زیرا اخبار خوبی از وضعیت کارگاه‌ها به گوش نمی‌رسد. از این‌رو امیدواریم با همت و همکاری شرکت‌های مهندسی مشاور پروژه‌ها به سرانجام برسند.

ذاکری بابیان اینکه «دولت و شرکت‌ها باید برای تأمین مالی پروژه‌ها تغییر رویکرد داشته باشند» گفت: با اتکا به منابع عمرانی نمی‌توان پروژه‌های باقیمانده را آماده کرد. به همین خاطر باید از تجربه‌های موجود در بخش آزادراه‌ها و وزارت نیرو استفاده کرد.

به گفته وی، استفاده از فناوری‌های نوین در بخش زیرساخت ریلی وجود ندارد و باید تغییر رویکرد از فناوری‌های سنتی به نوین شکل گیرد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به اهمیت منظر و معماری راه‌آهن اشاره کرد و گفت: امیدواریم دوستان و همکاران در بخش معماری در این زمینه به بخش حملِ‌ونقل ریلی کمک کنند.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان