//
کدخبر: ۴۵۵۲۷۶ //

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد

حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. بر اساس این مصوبه، کالاهای اساسی شامل «گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ» می‌شود.


مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی ابلاغ شد
به گزارش فرتاک نیوز،

هیات وزیران 29 فرودین سال جاری حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاها‌ ذکر شده را مصوب کرده بود که این مصوبه امروز در 6 بند از سوی محمد مخبر ابلاغ شد. اواخر هفته گذشته نیز شورای قیمت‌گذاری، قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی برای سال 1402-1403 را اعلام کرده بود، تا به این طریق پروند تامین کالای اساسی در کشور بسته شود.

علاوه بر اقلام ذکر شده براساس این مصوبه «دارو»، « نهاده‌های دامی و کشاورزی»، «ملزومات مصرفی پزشکی»، « شیرخشک» هم مشمول مصوبه جدید می‌شوند. براساس مصوبه ابلاغی حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی مذکور یک درصد در نظر گرفته شده است.

 

مصوبه 6 بندی

این مصوبه هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۱/۲۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی صنعت معدن و تجارت جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد جز (۲) بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مصوبه شد.

در بند اول این مصوبه به این نکته اشاره شده که حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی (گندم، برنج، شکر خام روغن خام دانه‌های، روغنی ذرت کنجاله سویا، جو، حبوبات (نخود لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به تعداد (۵۷) ردیف)، تعرفه به شرح جدول شماره (۱) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است به میزان یک درصد تعیین می‌شود.

بند دوم این مصوبه به حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (۷۳) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (۱۰۹) ردیف، تعرفه به شرح جداول شماره (۲) و (۳) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیات دولت است به میزان یک درصد اختصاص داشته است.

اما در بند سوم حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده «نهاده‌های دامی و کشاورزی» به تعداد (۱۶۰) ردیف تعرفه، به شرح جدول شماره (۴) قرار دارد که دسته هم به میزان یک درصد تعیین می‌شود.

با توجه به این مصوبه حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ملزومات مصرفی پزشکی به تعداد (۱۱۵) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۵) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیأت دولت است، به میزان یک درصد تعیین شده است.

از سوی دیگر، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیرخشک مخصوص اطفال ذیل کدهای تعرفه (۰۴۰۲۱۰۱۰) و (۰۴۰۲۲۱۱۰ به میزان یک درصد تعیین شده است.

براساس این مصوبه چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی به موجب قوانین مربوطه کمتر از یک درصد باشد به همان میزان کمتر باقی خواهد ماند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۵۲۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان