//
کدخبر: ۴۴۸۷۱۶ //

بورس ارز را محدود خواهد کرد؟

ارزش معاملات خرد بورس تهران در روز قبل رشد کرد، با توجه به عقب ماندگی بورس از سایر بازارها، در صورتیکه بازار سرمایه افزایشی شود با جذب نقدینگی می‌تواند رشد در بازار ارز را محدود کند.

 بورس ارز را محدود خواهد کرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تب انتخابات به بازار ارز کشید، تصور معامله‌گران آن بود که دلار تا قبل از انتخابات توسط بازارساز کنترل می‌شود به همین خاطر در شروع معاملات تب معاملات بالا گرفت و معاملات هیجانی قیمت دلار را افزایش داد. البته تحلیل برخی هم اینطور بود که دلار در واکنش به نتیجه انتخابات رشد کرده‌است ولی به هرحال تب تند دلار زود نشست و هیجان معامله‌گران افزایشی تا ظهر هم دوام نیاورد.

قیمت دلار در دو ساعت ابتدایی معاملات روز قبل بالا رفت و پس از آن مسیر رفته را بازگشته و به پایین‌تر از قیمت بازگشایی کاهش یافت.

در معاملات شبانه آخر هفته گذشته، تتر سربه هوا شد، همین سربه هوایی هم باعث جهش دلار در ساعت ابتدایی معاملات شد، ولی در نهایت تتر رفیق نیمه راه شد و دلار تنها به سقف تاریخی خود رسید و عقب‌نشینی کرد.

امارات پرداخت دیجیتال را کلید زد

اکونومی میدل ایست در گزارشی در اواخر ژانویه از کلید خوردن پرداخت برون‌مرزی با درهم دیجیتال خبر داد.

امارات به دنبال پرداخت‌های برون‌مرزی با درهم دیجیتال است. شیخ منصور بن زاید آل نهیان، رییس هیئت مدیره بانک مرکزی امارات این معامله را با چین برای پرداخت برون‌مرزی انجام داده است، گفته میشود امارات به دنبال انجام پرداخت‌های برون‌مرزی با درهم دیجیتال است.

از آنجایی که معاملات درهم دیجیتال در بستر پلتفرم بلاک‌چین طراحی شده قابل ردیابی است و این ریسک معامله با درهم دیجیتال را در شرایط تحریمی برای تجار دوچندان می‌کند. به همین خاطر می‌تواند بر هزینه تامین اسکناس تجار اثر بگذارد.

سیگنال طلای جهانی به بازار داخلی

گزارش‌ تورم هسته آمریکا، امیدها را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال رزرو زنده نگه داشت. اونس با جهش چهل دلار به طلا و سکه سیگنال افزایشی داد، ولی طلا و سکه امامی در محدوده‌های جدید قیمتی دوام نیاوردند و از سقف قیمتی عقب نشستند.

امروز قرار.بود که سکه‌های امامی بدون تاریخ عرضه شود ولی چندی پیش علی سعیدی مدیر مرکز مبادله ارز و طلای ایران از عرضه سکه اعلام کرد که سکه‌ها به تاریخ سال ۸۶ در حراج عرضه خواهد شد و در ادامه هم سکه‌های تمام تبدیل به ربع سکه شدند، نحوه تغیرات درخبر عرضه سکه در سیزدهم اسفندماه نیز در رشد قیمت‌ها در روز قبل بی‌تاثیر نبوده است.

بورس از حمایت برگشت

بورس تهران روز قبل بالاخره یک رشد مناسب را تجربه کرد.

حمایت محدوده ۳۸ درصد فیبوناچی در محدوده دو میلیون و پنجاه هزار واحد ایستگاه توقف روند نزولی بورس شد، شاخص کل نتوانست پایین‌تر از این محدوده تثبیت شود و به بالا بازگشت. تحلیلگران معتقدند که در گام اول باید ارزش روزانه معاملات خرد بالای محدوده ۶ هزار میلیارد تومان تثبیت شود تا به برگشت روند در بازار سرمایه بتواند امیدوار شد.

ولی در روز قبل ورود پول به بازار سرمایه و خروج سرمایه از صندوق‌های درآمد ثابت منجر به پیشروی شاخص کل و خوش بینی به بورس شد.

ارزش معاملات خرد بازار سرمایه نیز در روز قبل بهبود قابل توجهی داشت. در چنین شرایطی با توجه به عقب‌ماندگی بازار سرمایه، این بازار با جذب نقدینگی می‌تواند سرعت پیشروی دلار را محدود کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان