//
کدخبر: ۴۴۷۹۴۰ //

تکذیبیه خبر منتشرشده فرتاک نیوز با عنوان "ضرر ۶ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان":

جوابیه روابط عمومی محترم هلدینگ پتروفرهنگ نسبت به انتشار ویدیو در رسانه فرتاک نیوز را با هم می خوانیم.

تکذیبیه خبر منتشرشده فرتاک نیوز با عنوان "ضرر 6 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان":
به گزارش فرتاک نیوز،

بدنبال انتشار ویدیویی در فرتاک نیوز به تاریخ پنجم اسفندماه 1402 که در آن آقای نادر دارستانی سردبیر این رسانه گفته بود دو هلدینگ زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان مبلغ 6 هزار میلیارد تومان ضرر داشته است
( لینک ویدیویی صحبت‌های سردبیر فرتاک نیوز)، روابط عمومی محترم هلدینگ پتروفرهنگ که زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان می‌باشد، جوابیه‌ای را به دفتر این رسانه ارسال نموده است که ضمن داشتن این حق که پاسخی بر این جوابیه داشته باشیم، مطابق قانون موظف به انتشار می باشیم که در زیر با هم می‌خوانیم.

عددسازی ساختگی برای تشویش اذهان عمومی فرهنگیان

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری فرتاک نیوز

سلام علیکم

             اخیراً مطلبی در وبسایت خبری فرتاک نیوز با عنوان "ضرر 6 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان در هلدینگ‌های وابسته" منتشر شده که سراسر کذب، اشتباه و تشویش اذهان عمومی فرهنگیان عزیز است.

هلدینگ پتروفرهنگ ضمن تکذیب قاطع این خبر جعلی و پیگیری حقوقی منتشرکنندگان آن، به منظور تنویر افکار عمومی، توضیحات زیر را ارائه می‌دهد:

 1. مغالطه‌ی فریبنده در محاسبه سود و زیان

 محاسبه‌ی غیرواقعی و مغرضانه‌ی سود و زیان شرکت‌ها با روش "جمع ساده دوره ابتدایی" بدون در نظر گرفتن استانداردهای حسابداری، منجر به انحراف آشکار اعداد و ارقام شده است.

سود و زیان شرکت‌های زیرمجموعه‌ی هلدینگ انرژی سپهر در زمان تهیه‌ی صورت‌های مالی تلفیقی، در هم ادغام می‌شوند. لذا جمع‌بندی ساده‌ی زیان تک‌تک شرکت‌ها به همراه زیان انرژی سپهر، به دوبرابر شدن غیرواقعی زیان شرکت‌های زیرمجموعه می‌انجامد. به همین ترتیب، سود و زیان شرکت انرژی سپهر نیز در صورت تلفیق سالانه‌ی پتروفرهنگ مطابق با استاندارد حسابداری لحاظ می‌شود؛ بنابراین، تجمیع ساده‌ی زیان‌ها، مجدداً منجر به چند برابر شدن غیرواقعی ارقام سود و زیان خواهد شد.

 مثالی روشن برای آشکار شدن مطلبی مغرضانه فرتاک نیوز

زیان شرکت سبلان که در صورت‌های مالی انرژی سپهر و در نهایت در صورت‌های مالی پتروفرهنگ تلفیق شده، با روش اشتباه فرتاک نیوز، سه بار در محاسبات لحاظ شده است! به همین ترتیب، ارقام مربوط به سایر شرکت‌ها نیز به اشتباه چند بار محاسبه شده و به گمراه‌کننده‌ترین شکل ممکن، به مخاطب القا شده است.

 2. عدم درک مفاهیم اولیه حسابداری:

 عدد منفی درج شده در صورت‌های مالی تلفیقی پتروفرهنگ، نشان‌دهنده‌ی زیان کل گروه پس از تجمیع ارقام و تعدیل‌های لازم مطابق با استانداردهای حسابداری است.هرچند بخشی از زیان سال مالی قبل به دلیل وجود هزینه‌های مالی ناشی از نرخ بهره بانکی بابت فاینانس‌های انجام شده برخی شرکت‌ها می باشد.این عدد به تأیید بازرس و حسابرس مستقل نیز رسیده است.

 لذا، عدد 6 هزار میلیارد تومان ضرر مطرح‌شده توسط فرتاک نیوز، از اساس کذب و مغرضانه بوده و هیچ مبنای واقعی ندارد.

 ۳. هوشیاری در برابر دروغ‌پردازی‌ها:

هلدینگ پتروفرهنگ ضمن تقدیر از اصحاب رسانه‌ی متعهد و تلاشگر، خواهان راستی‌آزمایی و دقت در تهیه‌ی اخبار توسط این قشر فرهیخته‌ی جامعه است.

 ۴. پیگرد قانونی دروغ‌پردازان:

هلدینگ پتروفرهنگ حق پیگرد قانونی و برخورد قاطع با تهیه کنندگان و منتشرکنندگان این خبر کذب و تشویش‌برانگیز در سطح جامعه را برای خود محفوظ می‌داند.

 خبر منتشر شده در فرتاک نیوز در خصوص ضرر 6 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان، به طور کامل کذب، مغرضانه و غیرواقعی است. این خبر با سوءاستفاده از ناآگاهی و با هدف تشویش اذهان عمومی منتشر شده است.

روابط عمومی و ارتباطات هلدینگ پتروفرهنگ

پاسخ فرتاک نیوز:
  ضمن احترام و تشکر از مدیران محترم هلدینگ پتروفرهنگ که جوابیه را جهت انتشار به این رسانه ارسال نموده‌اند، اما از آن جایی که هم چنان اعتقاد داریم که این ضررها در دو هلدینگ فوق الذکر در طی دو سال گذشته صورت گرفته است، می‌توانید در لینک زیر(پاسخی بر جوابیه پترو فرهنگ) ویدیو مورد نظر که پاسخی بر ادعای این عزیزان می باشد را مشاهده نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان