//
کدخبر: ۴۴۷۴۸۱ //

۱۰ بدهکار بزرگ صندوق بین‌المللی پول

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین بررسی خود میزان بدهی دولت‌ها در جهان در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده که طبق آن، هیچ کشوری به اندازه آرژانتین، مصر و اوکراین به صندوق بدهکار نیست.

 ۱۰ بدهکار بزرگ صندوق بین‌المللی پول
به گزارش فرتاک نیوز،

مجموع بدهی‌های معوق جهانی به صندوق بین‌المللی پول در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ به ۱۵۵ میلیارد دلار یا ۱۱۵.۲ میلیارد حق برداشت ویژه (SDRs) رسید، زیرا سبد وام‌های آن به دنبال تعدادی کمک مالی اخیراً توافق شده برای اقتصادهای در حال توسعه بیمار گسترش یافته است. 

در مجموع ۹۳ کشور به صندوق بین‌المللی پول بدهکار هستند که ۱۰ بدهکار اصلی ابتدای این فهرست بررسی شده‌اند.

آرژانتین بزرگترین بدهکار به صندوق بین‌المللی پول است که مجموعاً ۴۳.۲ میلیارد دلار بدهی دارد. این کشور با صندوق بین‌المللی پول رابطه طولانی، پر دردسر و پرفراز و نشیبی داشته است. 

مصر با ۱۵.۱ میلیارد دلار بدهی، دومین بدهکار بزرگ به صندوق بین‌المللی پول است. اقتصاد این کشور پس از انقلاب مصر در سال ۲۰۱۱ و کاهش درآمد از کانال سوئز رو به وخامت گذاشت.

اوکراین سومین کشور در فهرست بزرگترین بدهکاران صندوق بین‌المللی پول با کل بدهی معوق ۱۲ میلیارد دلار است. دولت اوکراین برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ یک وام ۲.۲ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد و باقی بدهی این کشور به صندوق مربوط به زمان آغاز جنگ و حمله روسیه به اوکراین تاکنون است.

پاکستان، اکوادور، کلمبیا، آنگولا، کنیا، آفریقای جنوبی و غنا هفت کشور دیگر این فهرست هستند که بیشترین بدهی را به صندوق بین‌المللی پول دارند.

261-212325--_165d38e8d57169

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان