//
کدخبر: ۴۴۴۵۲۷ //

احتمال جدی برای قیمت سکه

کامران رحیمی، کارشناس اقتصاد ایران درباره بازار ارز و سکه گفت: معامله‌گران این روزها کم و بیش حضور بازارساز در بازار را حس می‌کنند، کنترل قیمت دلار از طریق عرضه محدود در بازار و کنترل درهمی قیمت دلار از جمله فعالیت‌های بازارساز در بازار ارز بوده است.

احتمال جدی برای قیمت سکه
به گزارش فرتاک نیوز،

سرمایه‌گذاری در طلا و سکه به عنوان یک روش معمول جهت حفظ ارزش سرمایه و تنوع سبد سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. طلا به عنوان یک منبع ارزش ثابت و استقراری شناخته می‌شود و معمولاً در دوره‌های نامنظم اقتصادی به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن و پنجره یابی برای سرمایه‌گذاران عمل می‌کند.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: کاهش قیمت‌ها به واسطه حضور بازارساز و کاهش تقاضا جدی است، اما هنوز مقاومتی در بازار وجود دارد که عده‌ای به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند تا توان بازارساز را کاهش دهند.

وی افزود: اما اوضاع در بازار سکه و طلا فرق دارد، به دنبال درگیری‌های خاورمیانه، تقاضا برای خرید طلا به‌عنوان یک دارایی امن تا حدودی بیشتر شده است، البته درحال‌حاضر باید منتظر تصمیم فدرال رزرو امریکا در مورد سیاست نرخ بهره در امسال میلادی باشیم.

رحیمی تاکید کرد: فروش شمش طلا و سکه‌های تازه ضرب شده بدون تاریخ توسط بانک مرکزی تا حدود زیادی می‌تواند بازار طلا و سکه را متعادل کند، البته با قیمت دلار و انس جهانی فعلی نباید انتظار کاهش قیمت زیادی را داشت، باید امیدوار باشیم حباب سکه کاهش پیدا کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۵۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان