//
کدخبر: ۴۴۲۳۹۰ //

موج جدید بارشی در راه ایران ؛ بیشترین بارش‌ها در این ۸ استان

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی از فعالیت یک سامانه بارشی جدید در کشور از اواسط هفته آینده خبر داد.

موج جدید بارشی در راه ایران ؛ بیشترین بارش‌ها در این ۸ استان
به گزارش فرتاک نیوز،

 احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به نزدیک شدن یک موج بارشی جدید به کشور اظهار کرد: کانون بارش‌ها استان‌های غربی به‌ خصوص غرب کردستان، غرب آذربایجان و سواحل شمالی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: شبیه‌سازی مدل‌ها نشان می‌دهد استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش‌های خوبی دریافت خواهند کرد.

وظیفه خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی می‌شود فلات مرکزی کشور بارش‌های ضعیفی بین ۵ تا ۱۵ میلی‌متر را از این موج دریافت کند که در ارتفاعات تا ۳۰ میلی‌متر نیز خواهد رسید.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که ارتفاعات زاگرس از شمال غرب تا مرکز بیشترین بارش‌ها را دریافت کند و گفت: این بارش‌ها هرچند اندک، اما غنیمت بوده و امیدوارکننده است زیرا کمبودهای بسیار جدی وجود دارد.

تابستان سختی از نظر کم‌آبی در پیش است

وظیفه با اشاره به کمبود جدی بارش برف در کشور بیان کرد: ارتفاعات کشور تقریبا عاری از برف است. این در حالی است که عامل جوشش چشمه‌ها برف است و اگر برف نباشد، سطح آب رودخانه‌ها به سرعت فروکش خواهد کرد. امسال علاوه بر کم‌بارشی و خشکسالی، با کم‌برفی نیز مواجهیم که دلیل آن وجود هوای گرم است.

وی اضافه کرد: امسال ناهنجاری و دمای شدید را شاهد بودیم و به خصوص در آبان، آذر و حتی دی‌ماه چنین گرمایی بی‌سابقه بود. همچنین عمده بارش‌ها به صورت باران بوده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: کمبود برف بر جریان آب رودخانه‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت و بر این اساس پیش‌بینی می شود تابستان سختی در پیش داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان