//
کدخبر: ۴۳۸۵۳۲ //

فوری / امشب یارانه یلدایی این خانوارها واریز می‌شود

امروز خبرهای خوشی از واریز یارانه شب یلدا جدید به حساب برخی از خانوارها منتشر شد که در ادامه جزئیات این واریزی جذاب را با هم می خوانیم.

فوری / امشب یارانه یلدایی این خانوارها واریز می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

وجیهه محمدی فلاح اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۱۸۸ بانوی سرپرست خانوار و چهار هزار نفر افراد تحت تکفل آنها تحت پوشش بهزیستی البرز هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته تمام این بانوان مستمری دریافت می‌کنند و هیچ یک از آنها پشت نوبت دریافت مستمری نیستند.

این مسئول با اشاره به مبلغی که به عنوان مستمری به بانوان تحت پوشش بهزیستی استان پرداخت می‌شود، گفت: به خانواده تک نفره ۷۶۴ هزار تومان، دو نفره حدود یک میلیون تومان، سه نفره یک میلیون و ۵۲۸ هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و ۹۶۵ هزار تومان و پنج نفر به بالا هم دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

محمدی فلاح اضافه کرد: یکی از خدمات مهم بهزیستی در موضوع بانوان سرپرست خانوار این است که با توجه به متناسب بودن شرایط مراجعین تسهیلات آموزشی در قالب آموزش های مربوط به مهارت های زندگی، توانمندسازی با ابعاد مختلف، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی جهت بستر سازی و همچنین  پرداخت تسهیلات، تشکیل گروه های همیار جهت ایجاد اشتغال مددجویان نیازمند، ارائه می‌شود.

این مسئول افزود: همچنین بانوان سرپرست خانوار می‌توانند از حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بهره‌مند شوند و حداکثر تا پنج سال نسبت به ارائه فیش واریزی خوداشتغالی به مددکار مربوطه و ارائه لیست صورتحساب توسط کارفرما به بهزیستی شهرستان‌ها اقدام کنند.

ناصر عسکری نژاد امروز ۲۸ آذرماه با اشاره به اجرای پویش«یلدای مهربانی» در سطح استان کرمان گفت: هرساله با نزدیک شدن به شب یلدا تمام تلاش و همت خود را به کار می‌گیریم تا با تهیه بسته‌های معیشتی، یلدای شادی را برای خانواده‌های تحت حمایت رقم بزنیم.

وی افزود: در همین راستا مردم نوعدوست استان و حامیان نیکوکار می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۶*۰۳۴*۸۸۷۷* با پرداخت کمک‌های نقدی در این ‌کار خیر شرکت کرده و ایتام را همسفره خود کنند.

عسکری نژاد با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۷ هزار و ۷۴۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند، گفت: ۲۵۱۶ نفر از این ایتام و فرزندان محسنین فاقد حامی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان تعداد کل حامیان ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را ۶۸ هزار و ۲۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: این حامیان ماهیانه با کمک‌های نقدی و غیرنقدی از فرزندان معنوی تحت تکفل خود حمایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد در سراسر استان و یا از طریق سایت ekram.emdad.ir فرزندان معنوی خود را انتخاب و از آنها حمایت کنند.

یارانه شب یلدا جدید دولت برای این خانوارها

۵۵۰ مرکز و موسسه خیریه در ارائه خدمات به مددجویان، معلولان، ایتام و زنان بی سرپرست با بهزیستی آذربایجان غربی همکاری می‌کنند.

در این همایش که  با حضور جمعی از خیران، مسئولان شهرستان خوی و مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در تالار هتل امام رضا (ع) شهر فیرورق برگزار شد با اهدای لوح وتندیس از ۲۰۰ نفر از خیران حوزه بهزیستی و حامیان مددجویان این نهاد تجلیل شد.

پروین محمد پوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: اداره کل بهزیستی استان به بیش از ۹۶ هزارخانواده معلول، نیازمند، ایتام و زن سرپرست خانوار خدمات ارائه ارائه ومستمری پرداخت می‌کند.

وی با تقدیراز مشارکت  وهمکاری خیران در حمایت از مددجویان این نهاد تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای نگهداری از مسئولان و ارائه خدمات به مددجویان زیر پوشش در حال حاضر ۵۵۰ مرکز و موسسه خیریه در ارائه خدمات به مدجویان، معلولان، ایتام و زنان سرپرست با بهزیستی همکاری می‌کنند.

محمد پوری  افزود: با وجود اینکه سرانه یارانه حمایت از مددجویان این نهاد در دولت سیزدهم  افزایش یافته امابعلت بالا بودن هزینه‌های نگهداری معلولان  ومددجویان، این نهاد به حمایت‌های بیشتر خیران درقالب موسسات و مراکز خیریه نیازمند است.

کریم علی نژاد فرماندار شهرستان خوی هم در این همایش با تقدیر از خیران برای مشارکت در حمایت از محرومان و نیازمندان گفت:  در حال حاضر ۱۰ مرکز و موسسه خیریه توانبخشی بیش از ۴۵۰ مددجوی معلول، زن سرپرست خانوار و ایتام را در این شهرستان زیر پوشش خود قرار داده و خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

خیران شهرستان خوی در زمینه ایجاد موسسات خیریه و مراکز توانبخشی  وحمایت از معلولان و ایتام در آذربایجان غربی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۸۵۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان