//
کدخبر: ۴۳۷۹۵۵ //

فوری؛ قیمت جدید هر کیلو زعفران اعلام شد

نایب رییس شورای ملی زعفران گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

فوری؛ قیمت جدید هر کیلو زعفران اعلام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۴۷ میلیون و ۵۰۰ تا ۴۹ میلیون تومان، پوشال ۵۴ میلیون و ۵۰۰ تا ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، سرگل ۵۷ تا ۵۸ میلیون تومان و نگین ۵۸ تا ۶۵ میلیون تومان است.

او از تعادل عرضه و تقاضا در بازار زعفران خبر داد و گفت: عرضه و تقاضا بصورت روتین در حال انجام است و خوشبختانه کشاورزان آگاه هستند که با وجود کاهش تقاضا در بازار، عرضه غیرمعقول و نامتعارف نداشته باشند که تعادل بازار از بین نرود.

میری ادامه داد: در سنوات گذشته سازمان تعاون روستایی در راستای حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت زعفران اقدام به خرید حمایتی زعفران می کرد، اما امسال بدلیل کاهش تولید و تعادل قیمت ورود پیدا نکرده است؛ هر چند تعاون روستایی ابزار و امکانات لازم را در اختیار دارد که در صورت کاهش قیمت ورود کند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: بنابر آمار صادرات زعفران تا پایان مهر ۵۰ درصد رشد داشته که بدلیل کاهش صادرات آبان، میزان رشد صادرات  به ۲۸ درصد رسیده است.

او گفت: با رفع موانع صادراتی پیش بینی می شود که تا پایان سال صادرات زعفران رکورد بزند،در غیراین صورت با استمرار موانع فعلی قاچاق زعفران افزایش می یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۷۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان