//
کدخبر: ۴۳۱۷۲۲ //
دکتر محمد رضا رضایی کوچی در گفت وگو با فرتاک نیوز برنامه نبض بهارستان :

هشدار جدی رئیس کمیسیون عمران به مدیران بانک‌ها/ در نهضت ملی همکاری نکنند عزل خواهند شد+فایل صوتی

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: بانک ها در نهضت ملی مسکن کوتاهی میکنند و اگر این روند ادامه داشته باشد ، مدیران بانک هایی که همکاری نداشته باشند عزل خواهند شد.

هشدار جدی رئیس کمیسیون عمران به مدیران بانک‌ها/ در نهضت ملی همکاری نکنند عزل خواهند شد+فایل صوتی
به گزارش فرتاک نیوز،

گفتگوی اختصاصی فرتاک نیوز در برنامه نبض بهارستان با دکتر محمد رضا رضایی کوچی ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با چالش‌های حوزه مسکن و پیشرفت نهضت ملی مسکن در کشور و آخرین تحولات و اقدامات کمیسیون عمران در این بخش را با هم می خوانیم.

فرتاک نیوز/ نبض بهارستان: آقای دکتر با توجه به اینکه مجلس در برنامه هفتم هدف گذاری‌هایی هم برای ساخت سالانه مسکن در کشور مشخص کرده است لطفا از آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن و همکاری دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ما بفرمایید.

دکتر محمد رضا رضایی کوچی: دولت دارد کارش را انجام میدهد و نقش عمده دولت این است که زمین را فراهم کند ولی در حوزه دیگر بانک‌ها طبق برنامه همکاری اتفاق نمی‌افتد و همراهی نمیکنند و همراهی خیلی کم هست و تمایلی به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن ندارند و تمایل به سرمایه گذاری‌های دیگر دارند که منابعشان کمتر به سمت مسکن هدایت بشود و همین باعث شده که انتظارات ما در رابطه با پیشرفت پروژه نهضت ملی محقق نشود.

فرتاک نیوز/ نبض بهارستان: آقای دکتر میزان پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن به چه صورت هست لطفا اگر امکانش هست شفاف حدودا درصد بفرمایید.

دکتر محمد رضا رضایی کوچی: ببینید با توجه به اینکه هم بهره بانکی بالاست و هم کم کاری در حوزه پرداخت تسهیلات داریم ، بانک ها کمتر از 20 درصد از میزان تعیین شده پرداخت تسهیلات داشته‌اند و شاهد 80 درصد انحراف و تخلف در این حوزه هستیم و ما حتی گفتیم در صورت تخلف سازمان امور مالیاتی برخورد کند و مالیات بگیرد که متاسفانه با تاخیر در صدور برگه مالیاتی و اعتراضات و ارجاع به تجدید نظر و یک سری ملاحظات درون سازمانی مشکلات زیادی رو ایجاد کرده است.

فایل صوتی گفت وگو با دکتر محمد رضا رضایی کوجی

فرتاک نیوز/ نبض بهارستان: آقای رضایی توجیه مشخص بانک ها در عدم پرداخت تسهیلات حوزه مسکن چی است؟

دکتر محمد رضا رضایی کوچی: عنوان میکنند که منابع نداریم و دلیل معقولی ندارند چون باز پرداخت تسهیلات مسکن 20 ساله است تمایل به پرداخت در این بخش ندارند و در قالب مضاربه برای بانک ها جذابیت بیشتری دارد.

بانک صرفا نگاهش صنفی و جزیره ای است و خودش را متعلق به نظام و حاکمیت و مردم نمیداند و می‌گوید من به هر صورتی شده سود و پول بیشتری بدست بیاورم در صورتی که بانک باید در راستای سیاست های کلی نظام حرکت کند که متاسفانه اصلا همکاری مناسبی ندارند.

فرتاک نیوز/ نبض بهارستان: آقای دکتر رضایی مطلع شدیم شما پیشنهاد جدیدی رو به صحن در راستای پای کار آمدن بیشتر بانک ها دادید در این رابطه هم برای ما میفرمایید؟

دکتر محمد رضا رضایی کوچی: من پیشنهاد دادم که  بتوانیم  درخواست عزل مدیر عامل بانک رو بدهیم یعنی بانک مرکزی رو مکلف کنیم هر بانکی به تعهدات خودش در حوزه مسکن عمل نکرد بانک مرکزی حکم عزل مدیر عامل آن بانک رو صادر کند ما این موضوع رو به کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم که مصوب بشه و به صحن بیاد به نظر من تنها راهی که می تواند بانک‌ها رو پای کار بیاورد همین است که مدیر عامل به خاطر پست خودش هم شده دل از این پول ها بکند و اجازه دهد تسهیلات به حوزه مسکن وارد شود.

محمد علی منتظریانی/ خبرنگار پارلمانی فرتاک نیزو برنامه نبض بهارستان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۷۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان