//
کدخبر: ۴۲۸۸۴۵ //

تصمیم جدید برای استخدام معلمان

نمایندگان مجلس، سازمان اداری و استخدامی کشور را موظف کرد تا ردیف‌های استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای جذب دانشجو معلمان را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.


تصمیم جدید برای استخدام معلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، 30 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند ب ماده 88 لایحه مذکور با 175 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند ب ماده 88 لایحه مذکور؛ سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان موظفند در طول اجرای برنامه، تا زمان تصویب و اجرای سند موضوع بند «الف» این ماده، ردیف های استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای جذب دانشجو معلمان را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند. جذب و تربیت نیروهای مورد نیاز در مشاغل آموزشی و پرورشی منحصراً از طریق دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با تقویت زیرساخت ها و ظرفیت ها و توسعه ّکمی و کیفی آن ها و با همکاری حوزه های علمیه (برای تربیت و توانمندسازی معلمان گروه معارف اسلامی، قرآن و مربی امور تربیتی) و سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی صورت گیرد. وزارت آموزش و پرورش مجاز است نسبت به تأمین نیروی مورد نیاز خود از بین دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد صلاحیت های عمومی و تخصصی سایر دانشگاه های دولتی و غیردولتی یا حوزه های علمیه با طی دوره مهارت آموزی و یا دانشجومعلمی در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، همزمان با تحصیل در دانشگاه دولتی و غیردولتی یا حوزه های علمیه با امکان دریافت کمک هزینه به میزان پنجاه درصد (%50) حداقل حقوق از زمان تحصیل در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اقدام نماید. آیین نامه نحوه جذب این دانشجویان، ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه می شود و به تصویب شورایعالی آموزش و پرورش می رسد. دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در طول مدت تحصیل به صورت سالانه مورد ارزشیابی قرار گرفته و در صورت عدم صلاحیت، ارتباط استخدامی آنان قطع خواهد شد.

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جریان رأی گیری این بند، تاکید کرد: حتما در جذب دانشجو خارج از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باید ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان را رعایت کنیم.

در ادامه علی علیزاده نماینده مراغه و عجب شیر در اخطاری اجرای این بند را خلاف اصل سوم قانون اساسی خواند و گفت: در برخی شهرها مدارس اجاره و به نام دانشگاه فرهنگیان فعالیت می کنند و امکانات درست تربیتی و آموزشی ندارند. در واقع امکانات برای همه یکسان اجرا نمی شود.

وی در ادامه خواستار این شد که به جای جذب معلم از دانشگاه های دیگر از نخبگان دانشجو استفاده شود.

رئیس مجلس این اخطار را خارج از موضوع خواند و گفت: قبول داریم که دانشگاه فرهنگیان امکانات کامل ندارد اما آنچنان که برخی از دوستان اشاره می کنند هم نیست.

در ادامه تبصره این بند از ماده 88 به رأی گذاشته شد.

 

نماینده دولت با اشاره به بار مالی مستقیم و غیرمستقیم بالایی که این تبصره دارد آن را مغایر اصل 75 خواند و با آن مخالفت کرد.

محسن زنگنه نماینده کمیسیون تلفیق هم با اشاره به اینکه خدمتگزاران سرایدار یا باباهای مدرسه وضعیت خوبی ندارند و سطح حقوقی آن ها پایین است، عنوان کرد: هرچند اجرای این تبصره بار مالی دارد اما به دلیل ارتباط مستقیم باباهای مدرسه و تاثیر آن ها بر تربیت دانش آموزان این هزینه سرمایه گذاری در حوزه تربیتی است.

در پایان نمایندگان با 175 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه با تصویب این تبصره موافقت کردند.

تبصره- خدمتگزاران و خدمتگزاران سرایدار بعد ازگذراندن دوره های کارآموزی ویژه که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود، به عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق العاده سرایداری به ترتیب معادل سی و پنج درصد (%35) و پنجاه درصد (%50) از حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود برخوردار می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان