//
کدخبر: ۴۲۰۶۴۳ //

جدیدترین پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری روز کاملاً متعادلی را سپری کرده بازار در نیمه اول و تا حوالی ساعت ۱۰ صبح ارزش معاملاتی کمتر از ۱۹۰۰ میلیارد تومان را به خود گرفته بود و شاخص کل بورس اوراق بهادار به زحمت خود را به ارقام بالاتر از ۲,۱ میلیون واحدی رساند.

جدیدترین پیش‌بینی بورس فردا ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

نقشه بازار روز جاری حال خوبی نداشت و باز هم در یک روند فرسایشی قرار گرفته بود با وجود اینکه چند روزی بود وزارت اقتصاد به دنبال انتشار خبر خوب حال بازار را بهتر کرده بود؛ اما در نهایت با توجه به محاسبات انجام شده و تعیین فرمول برای تعیین نرخ خوراک گاز، بازار واکنش چندان خوبی را به این موضوع نداشت و اهالی بازار به فرمول ارائه شده ایراداتی را وارد کردند.

چند روزی است که محاسباتی از سوی افراد مطرح در بازار سرمایه درباره فرمول نرخ خوراک دیده می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که نرخ دلار مبنای محاسبات عدد ۳۸ هزار تومان است که این موضوع شایعه تغییر نرخ دلار محاسبه قیمت‌های پایه در بورس کالا را هدف قرار داده است.

 همچنین در بازار خبرهایی منتشر شده است مبنی بر اینکه قیمت‌های جدیدی برای محصولات تولیدی خودروسازان در راه است و از همین رو باید منتظر خبرهای نرخ جدید محصولات ایران خودرو باشیم.

 مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها منجر به ارائه خدمات بهتر به مشتریان می‌شود، گفت: قیمت‌گذاری دستوری منجر به زیان ۹ هزار میلیاردی ایران‌خودرو در سه‌ماهه نخست امسال شده است.

 علیمردان عظیمی به ایکوپرس گفته است که تداوم قیمت‌گذاری دستوری منجر به افزایش بیشتر زیان انباشته خودروسازان خواهد شد، افزود: اصلاح قیمت خودرو علاوه بر ارتقای کیفیت محصولات، افزایش کیفیت خدمات را نیز در پی خواهد داشت.

 سازمان بورس اوراق بهادار در اطلاعیه جدید خود مفادی از دستور العمل پذیرش شرکت‌ها را اصلاح و پس از تصویب آن، به منظور اجرا به بورس تهران ابلاغ کرد. همچنین با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت سیمان فارس (سهامی عام) به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق بورس اوراق بهادار تهران از امروز یکشنبه مورخ ۱۲ شهریور به مدت سه روز کاری عرضه عمومی شد.

 اما نماد تپسی امروز در اطلاعیه شفاف سازی در سامانه کدال اعلام کرده است که هکرهایی به اطلاعات نهانی این شرکت دست پیدا کرده‌اند که موضوع را به اطلاع پلیس فتا منتقل کرده است. تپسی در اطلاعیه خود عنوان کرده که تهاجم صورت گرفته بر عملکرد شرکت تأثیری نداشته است.

 همچنین خبر آغاز به کار سفیر جدید ایران در عربستان سعودی همچنان در محافل خبری دست به دست می‌شود و امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، با تاکید بر توسعه و تعمیق سیاست همسایگی، تحکیم رابطه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را با توجه به فرصت‌های همکاری در حوزه‌های دوجانبه و چند جانبه با اهمیت دانست. این در حالی است که ۷ سال گذشته هر گونه روابط با عربستان مورد نکوهش قرار می‌گرفت.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

 در یک ساعت پایانی بازار امروز نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی همچون شپنا، شبندر، شتران، و شبریز رخ مثبت‌تری را نسبت به سایر نمادها و گروه‌های بازار داشتند. خودرویی‌ها همچنان در محدوده‌های منفی و صفر تابلویی کار را تمام کردند و از گروه دارویی نماد دسبحان و نماد برکت با استقبال خوبی همراه شدند.

 شاخص کل چند روزی است که در همین محدوده‌های ۲,۱ میلیون واحدی قرار گرفته است و بازار در مسیر فرسایشی ایستاده امروز بازار به زحمت خود را به عدد ۲.۱۱ میلیون واحد رساند آن هم با ارزش معاملاتی پایین. این ارزش معاملاتی برای اهالی بازار خیلی دلچسب نیست چرا که برای رشد باید به اعداد و ارقام بالاتری در ارزش معاملاتی فکر کرد. رشد شاخص و برگشت شاخص به اعداد بالاتر از ۲.۲ میلیون واحدی وضعیت بازار را به ابتدای تیر ماه خواهد رساند.

به حدی بازار در حالت سکون قرار دارد که می‌توان گفت از منظر تکنیکالی هیچ گونه نغییرات خاصی در مفروضات مشاهده نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان