//
کدخبر: ۴۱۲۳۲۱ //

پیش‌بینی بورس فردا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ / راه سخت برگشت شاخص به اعداد و ارقام بالاتر

شاخص بورس تهران در محدوده خط میانی کانال صعودی قرار دارد.


پیش‌بینی بورس فردا 27 تیرماه 1402 / راه سخت برگشت شاخص به اعداد و ارقام بالاتر
به گزارش فرتاک نیوز،

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران در میانه‌های اردیبهشت‌ماه به بیش از 9 هزار همت رسید این در حالی است که در پایان معاملات روز جاری ارزش بازار اوراق بهادار تهران رقمی در حدود 7 هزار همت را به خود گرفته بود چیزی بیش از 2 هزار همت از ارزش بازار از بین رفته است. 

خبرهای روز

عمده صحبت‌ها در بین رسانه‌های بورسی افزایش و تشدید بی‌اعتمادی فعالان قدیمی به تصمیمات دولت بعد از مصوبه گرانی نرخ خوراک بود که عامل اصلی آشفتگی دو ماه اخیر است.

 

فردین آقابزرگی به روزنامه دنیای اقتصاد گفت: روند نزولی شاخص بورس در حالی تداوم دارد که برآوردها از این جریان نشان می‌دهد نماگر آخرین بار ۶ فروردین ۱۴۰۲ در این محدوده جولان داده است. شواهد امر حاکی از آن است در روزهایی که ریزش‌های شاخص خبرساز شده، خروج پول در کنار این مهم نیز ادامه دارد. خروج  پول حقیقی  از گردونه معاملات نشانه‌ای از بازگشت رخوت به این بازار است.

احمد مهدوی در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی درخواست بازنگری در قیمت ثابت اعلام شده برای گاز خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها را خواستار شد.

کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، نیز گفته: روند و مسیر مذاکره  برجام  همچنان باز است و می‌تواند در مسیرهای دیپلماتیک این موضوع پیگیری شود.

وزیر خارجه عمان امروز بعدازظهر امروز -دوشنبه- در تهران با امیر عبداللهیان دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران 

در مطالب قبلی قدم‌به‌قدم وضعیت شاخص بورس تهران را صرفاً از منظر تکنیکالی با هم بررسی کردیم  شاخص کل  بورس تهران در ادامه روندهای نزولی که در این هفته به خودش گرفته بود سطح حمایتی 161 درصد فیبوناچی را از دست داد محدوده‌ای که با باکس سبزرنگ مشخص کرده بودیم. این افت تا محدوده 200 درصدی فیبوناچی موج قبلی ادامه دارد و بازار پس از 5 روز افت مداوم در این محدوده کمی بهتر عملکرد و خیلی‌ها صحبت از ترمز افت‌های شاخص مطرح کرده بود؛ اما شاخص این سطح حمایتی را از دست داد تا به محدوده باکس زردرنگ برسد.

محدوده‌ای که در روزهایی که شاخص سطح حمایتی 2.2 میلیون واحد را از دست داد در مورد آن صحبت کردیم و از منظر تکنیکالی چند روز از درجه اهمیت به این موضوع پرداختیم. این محدوده همان میانگین  55 روزه هم مطرح می‌شد و شکست این حمایت‌ها کار را برای برگشت شاخص به اعداد و ارقام بالاتر سخت‌تر کرده است.

حالا شاخص بورس تهران در محدوده خط میانی کانال صعودی قرار دارد. همچنین شاخص در محدوده 261 درصدی فیبوناچی موج قبلی است از طرفی هم اگر روند 17 اردیبهشت‌ماه تا کنون را به خواهیم یک موج اصلاحی در نظر بگیریم تعداد 5 موج تشکیل شده است. تکنیکالیست‌ها معتقد هستند که تناسبی بین موج‌ها وجود دارد و معمولاً موج شماره 5 نباید خیلی بزرگ‌تر از موج اول و سوم باشد. شاید بتوان گفت که هم‌پوشانی این سطوح حمایتی از منظر تکنیکالی را نباید نادیده گرفت.

اما حال بازار را که از اهالی بازار سرمایه جویا می‌شویم خیلی خوب روایت نمی‌کنند و برای برگشت به اعداد بالاتر بازار جان و رمقی برایش نمانده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۲۳۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان