//
کدخبر: ۴۰۷۹۱۹ //
مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل سیتکو خبر داد:

ارزآوری ۱۰۷ میلیون دلاری از زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل سکو (سیتکو) زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از ارزآوری ۱۰۷ میلیون دلاری این شرکت در بازه زمانی دی ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ با فروش و صادرات بالغ بر ۴۰۰ هزار تن متانول خبر داد.

ارزآوری ۱۰۷ میلیون دلاری از زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان
به گزارش فرتاک نیوز،

فریدون قاسمی با اشاره به اینکه شرکت سیتکو به عنوان بازوی تجاری و اقتصادی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایط ۲ ماه قطعی گاز و کاهش شدید قیمت متانول ارزآوری قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: سودآوری ۱۰۷ میلیون دلاری معادل ۴ هزار میلیارد تومانی این شرکت ناشی از فروش متانول محصول تولیدی پتروشیمی سبلان بوده است.

وی ادامه داد:طبق هدف گذاری‌های سهامداران (صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک صادرات ایران، گروه پتروفرهنگ، گروه مالی سپهر صادرات و گروه انرژی سپهر)، با توسعه زیرساخت‌های لجستیک و فروش، تمام متانول تولید شده در این پتروشیمی در سریع ترین زمان ممکن و بدون یک روز توقف صادر شد.

مدیرعامل شرکت سیتکو یادآورشد: صادرات تمام محصولات تولیدی در شرکت‌های تابعه گروه، به عنوان هدف متعالی شرکت سیتکو در نظر گرفته شده است چرا که ارز آوری برای کشورمان در تنگناهای اقتصادی فعلی را وظیفه ملی خود می دانیم.

قاسمی تبدیل از فروش «ریالی» به «صادراتی» را یکی از دشوارترین مراحل تولید و عرضه در شرایط فعلی دانست و گفت: انجام این کار هیچگاه از اولویت ما خارج نشد و از آغاز تولید در این پتروشیمی متانول‌ساز و فروش آن توسط شرکت سیتکو به عنوان تنها متولی فروش محصول صادراتی آن، روند فروش از مرز یک میلیون تن عبور کرده است.

 شرکت تجارت بین‌الملل سکو

وی اضافه کرد: در آینده نیز این مهم را با جدیت بیشتر برای توسعه و نفوذ در بازار دیگر دنبال خواهیم کرد تا همزمان با رونق صادرات، همچنان ارز حاصل از فروش را به صورت کامل و بدون حتی از دست دادن یک سنت، وارد کشور کنیم.

مدیرعامل شرکت سیتکو با بیان اینکه آمار فروش اعلامی توسط این شرکت در پرنوسان‌ترین روزهای بازار جهانی متانول ثبت شد، اظهار کرد: از یک سو قیمت‌های بین‌المللی افت و خیز فراوانی داشت و جنگ اوکراین نیز آن را تشدید کرد و از سوی دیگر اثرات پاندمی کرونا، ماه‌ها تجارت جهانی را دستخوش تغییراتی کرد که شاهد توقف فعالیت اسکله‌های تجاری کشورهای مقصد بودیم و همین مسئله بسیاری از صادرکنندگان را دچار بحران کرد.

قاسمی بیان کرد: اجرای دقیق، برنامه‌ریزی‌های منسجم و برگزاری مزایده و مناقصه‌های شفاف و اطلاع رسانی آن به صورت عمومی در وبگاه شرکت همچنین ایجاد سازوکاری برای به روز آوری تمام پتروشیمی‌های همگروه و خارج از گروه به منظور آگاهی از آخرین تغییرات بازار در قالب هفته‌نامه متانول موجب ایجاد بیشترین بهره‌مندی از شرایط موجود در کشور شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۷۹۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان