//
کدخبر: ۴۰۱۳ //

هدف گذاری برای افزایش صادرات ۳میلیون تنی در فولاد بناب

مدیرعامل بانگ گردشگری گفت: هدف گذاری برای افزایش صادرات ۳میلیون تنی در فولاد بناب انجام شده است.

هدف گذاری برای افزایش صادرات ۳میلیون تنی در فولاد بناب

به گزارش فرتاک نیوز  خسرو خواجه حسنی عصر امروز یک شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید مجتمع فولاد صنعت بناب با اعلام این مطلب و با اشاره به اینکه پیشرفت کشور با رونق تولید در بخش فولاد آغاز می شود؛ تصریح کرد: امروز مهم ترین دغدغه دولت و مردم ایجاد اشتغال است و افزایش تولید و صادرات انواع محصولات فولادی از این مجتمع راهکاری برای تثبیت موقعیت های شغلی و اشتغال زایی بیشتر است.

وی افزود: مجتمع فولاد صنعت بناب به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه مالی گردشگری شاهد معرفی مدیرعامل جدید، تلاش برای افزایش ظرفیت تولید و هدف گذاری برای رسیدن به صادرات ۳ میلیون تنی انواع محصولات فولادی است.

مدیرعامل بانک گردشگری تأکید کرد: تلاشی که به امید کارکنان این مجتمع تبدیل شده و نوید بخش آینده ای روشن برای بزرگ ترین تولید کننده فولاد کشور است.

به گفته خواجه حسنی، رکود صنعت فولاد طی سال های اخیر موجب بروز مشکلاتی در مجتمع فولاد صنعت بناب است اما در زمان حاضر همت لازم برای افزایش بهره وری در این مجتمع وجود دارد.

۵ هزار نفر در شرکت های زیرمجموعه هلدینگ گردشگری اشتغال دارند

بنابراین گزارش، معاون منابع انسانی گروه مالی گردشگری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار نفر در شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ اشتغال دارند؛ گفت: سرمایه های انسانی مجتمع فولاد صنعت بناب ارزشمندتر از سرمایه های مالی این مجتمع است.

ابراهیم جهانگیری با اشاره به اینکه امروز میزان دارایی مطرح نیست و نحوه استفاده از آن ملاک عمل است؛ افزود: هرچه کار گسترده تر باشد به همان اندازه مشکلات بیشتر است اما با مشارکت جمعی می توان آینده روشنی برای این مجتمع تولیدی رقم زد.

به گفته وی، ۳ مأموریت اصلاح ساختار تولید و افزایش بهره وری، برنامه ریزی برای ایجاد واحدهای جدید از جمله فروسیلیس و بکارگیری راهکارهای افزایش انگیزشی همکاران و حفظ کرامت آنان برای مدیرعامل جدید این مجتمع تعریف شده است.

این گزارش می افزاید، معاون مدیرعامل بانک گردشگری نیز در ادامه مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از آتش نشانان در ساختمان پلاسکو تهران، از کارکنان مجتمع فولاد صنعت بناب نیز تقدیر کرد و از عزم نظام بانکی کشور، بانک مرکزی و مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور به ویژه استاندار آذربایجان شرقی و و نمایندگان مجلس و سایر مسئولان محلی برای حمایت از مجتمع فولاد صنعت بناب و افزایش تولید این مجتمع بزرگ خبرداد.

محمد ربیع زاده سپس افزایش ۱۰ برابری تولید این مجتمع برای رسیدن به وضعیت مطلوب را تأمین هزینه ها را خواستار شد و افزود: این مجتمع در سایه حمایت های موجود می تواند در صورت افزایش تولید و اصلاح ساختار مالی از کاهش نرخ تسهیلات و سایر معافیت ها بهره مند شود و بیش از پیش مورد حمایت نظام بانکی قرار گیرد.

این گزارش حاکی است، در ادامه مراسم از زحمات و تلاش های بابک علیزاده شهیر مدیرعامل سابق تقدیر و تشکر بعمل آمد و سپس محمدرضا ادریسی به عنوان مدیرعامل جدید مجمتع فولاد صنعت بناب معرفی شد.

همچنین در این آیین روشن رنجبر سابق و قهرمان صمدی نیز به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره و به ترتیب قائم مقام مدیرعامل و معاون اداری و مالی مجتمع فولاد صنعت بناب معرفی شدند.

افزایش تولید مجتمع بناب در ماه های آتی

محمدرضا ادریسی مدیرعامل جدید مجتمع فولاد صنعت بناب در ادامه مراسم ضمن ابراز امیدواری نسبت به افزایش تولید این مجتمع در ماه های آتی تصریح کرد: کار و تلاش صادقانه محور فعالیت های این مجتمع خواهد بود.

لازم به ذکر است، مجتمع فولاد صنعت بناب فعالیت خود را در چندین فاز از اواخر سال ۱۳۸۳ در زمینی به مساحت ۱۳۲ هکتار و در شهرک صنعتی بناب آذربایجان شرقی با امکانات زیربنایی ایده آل شامل دسترسی به جاده اصلی، راه آهن، نیروگاه برق، خطوط انتقال گاز و آب آغاز کرد.

این مجتمع دارای ۲ واحد ذوب و ریخته گری فعال شامل فولاد صنعت شهریار و ذوب شاهین به ظرفیت اسمی ۶۰۰ هزار تن در سال است.

مجتمع فولاد صنعت بناب دارای ۷ خط نورد گرم با توان تولید انواع میلگرد آج دار فولادی، تیرآهن، نبشی، ناودانی و مفتول آلیاژی با ظرفیت اسمی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تن است.

خطوط نورد این مجتمع در بخش خصوصی مقام اول و در میان تولیدکنندگان فولاد اعم از خصوصی و دولتی در بخش نورد مقاطع نیمه سبک و نیمه سنگین مقام چهارم کشور را داراست.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در حوزه های دانشگاهی، حوزوی، صنعتی و تولیدی یکی از قطب های استان به شمار می آید و کباب آن شهره خاص و عام در سرتاسر جهان است.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان