//
کدخبر: ۳۹۵۴۸۶ //

چرا انتخاب بیت‌کوین به جای طلا؟

تحلیلگران موسسه‌ برنشتاین ترجیح دادن طلا به بیت‌کوین را تصمیمی غیرمنطقی می‌دانند. آن‌ها BTC را در مقایسه با طلا به «اسب سریع‌تر و برنده» تشبیه کرده‌‌‌‌اند.

چرا انتخاب بیت‌کوین به جای طلا؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تحلیلگران موسسه‌ی برنشتاین در گزارش اخیر خود اعلام کرده‌اند، ترجیح دادن طلا به بیت کوین (BTC) عملی غیرمنطقی است. به عقیده‌ی این تحلیلگران، ترجیح دادن طلا به بیت کوین مثل این است که شما یک اسب کند و ضعیف‌ را به یک «اسب سریع‌تر و برنده» ترجیح دهید.

مایک نووگراتز، مدیر عامل شرکت گلکسی دیجیتال، در سال 2022 گفته بود، می‌توان به آینده‌ی هر دو دارایی [بیت کوین و طلا] امیدوار بود، زیرا هر دو دارایی روند صعودی خواهند داشت. به اعتقاد مایک نووگراتز، بیت کوین و طلا می‌توانند از کاهش ارزش دارایی‌های‌تان در برابر تورم و کاهش ارزش ارزهای فیات محافظت کنند.

رشد امیدوارکننده‌ی قیمت بیت کوین و جهش آن به بالای مرز 30,000 دلار در روز جاری، بحث‌ها و گفتگوهای زیادی را پیرامون پتانسیل این دارایی دیجیتال به عنوان یک ذخیره ارزش به راه انداخته است. ذخیره‌ی ارزش ویژگی و کارکردی از یک دارایی است که باعث می‌شود قدرت خرید صاحب آن در آینده حفظ شود.

گوتام چوگانی و ماناس آگراوال، تحلیلگران موسسه‌ی برنشتاین، در اوایل ژانویه‌ی سال جاری بر تاب‌آوری بیت کوین (میزان استقامت آن در شرایط سخت بازار) تاکید و به این مسئله اشاره کردند که پادشاه ارزهای دیجیتال پیش از زمستان سخت و تلخ 2022، توانسته بود دو «زمستان» قبلی را نیز پشت سر بگذارد.

اصطلاح زمستان به دوره‌ی نزولی شدید و رکود بازار اشاره دارد. بیت کوین پس از پایان هر دو زمستان قبلی توانست با رشد خیره‌کننده‌ای به بازار بازگردد. این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری بر بیت کوین در دوره‌ی نزولی و پراسترس بازار می‌تواند بازدهی مطلوبی را به همراه داشته باشد.

مشاهدات تحلیلگران بازار کریپتو نشان داده است که قدرت و ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال در بلندمدت باقی خواهد ماند. این مسئله قدرت بالقوه‌ی بیت کوین را به عنوان یک دارایی مستقل نشان می‌دهد.

برتری طلا به بیت کوین یا بالعکس مدت‌ها است به موضوعی بحث‌برانگیز در میان تحلیلگران و سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. بسیاری از تحلیلگران همچنان در مورد برتری دارایی‌های سنتی در برابر ارزهای دیجیتال بحث می‌کنند.

افزایش ارزش بیت کوین در چند ماه اخیر مجددا باعث افزایش میزان علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال شده است. برخی از سرمایه‌گذاران بیت کوین را به عنوان یک جایگزین مناسب برای طلا جهت پوشش ریسک‌های بازار تلقی می‌کنند.

بیت کوین با 6.20 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 30,119 دلار معامله می‌شود. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 28,189 دلار تا سقف 30,399 دلار در نوسان بوده است. همچنین، ارزش بیت کوین نسبت به هفت روز گذشته 7.67 درصد افزایش یافته است. با افزایش قیمت بیت کوین در روز جاری، ارزش آن در برابر رقیب همیشگی خود، اتریوم (ETH) تقویت شده است. به این ترتیب، هم‌اکنون ارزش بیت کوین در برابر اتریوم 2.93 درصد افزایش یافته است.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۴۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان