//
کدخبر: ۳۹۳۴۳۳ //

مصوبه جدید دولت/ اگر بیکار هستید تاجر شوید!

دولت سیزدهم، در پایان سال ۱۴۰۱ ، نسبت به تصویب و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران اقدام کرد که در آن، ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات اصلاح شده است.

مصوبه جدید دولت/ اگر بیکار هستید تاجر شوید!
به گزارش فرتاک نیوز،

در پایان سال ۱۴۰۱ ، نسبت به تصویب و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران اقدام کرد که در آن، ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات اصلاح شده است.
در بند ۱-۲ این مصوبه که تصویر آن در ذیل منتشر می شود ، اشخاص حقیقی ایرانی می توانند با «داشتن حداقل مدرک دیپلم متوسطه» ، نسبت به اخذ کارت بازرگانی برای تجارت از جمله واردات و صادرات اقدام کنند.

 گرچه این شرط در آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۷۳ گنجانده شده بود، اما از دولت، کمترین انتظاری که می رفت این بود که در زمان اصلاح مفاد آیین نامه اجرایی، این موضوع را در نظر گرفته و اصلاح کند! در حالی که نه تنها اصلاحی برای این بند انجام نشده بلکه برخی شرایط اصلی دیگر نیز حذف شده است.

اگر دولت سیزدهم ، سری به سوابق کارت های بازرگانی یکبار مصرف صادره بزند و ببیند چند هزار میلیارد تومان حقوق حقه دولت با این کارت های بازرگانی تضییع شده و به حیطه وصول درنیامده است شاید مجدداً برای این شرط چاره ای بیندیشد.

در حال حاضر در کشور ما اشخاص حقیقی با داشتن مدرک دیپلم متوسطه قادر نیستند حتی به عنوان خدمتکار در جایی استخدام شوند و این در حالی است که دولت با عدم اصلاح این شرط در مصوبه خود راه را برای تاجر شدن این اشخاص باز گذاشته است؛ البته دولت می تواند شمار افرادی که با داشتن مدرک دیپلم نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام می کنند را جزو آمار ایجاد شغل قلمداد کرده و با ارائه این آمار ادعا نماید بیکاری نسبت به قبل کاهش یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۳۴۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان