//
کدخبر: ۳۵۵ //
معاون سازمان حمایت:

نرخ مصوب کره ۱۰۰ گرمی ۲۵۰۰ تومان است/ واحدهای متخلف تعزیراتی شدند

معاون سازمان حمایت در واکنش به افزایش قیمت کره در بازار گفت: نرخ مصوب هر کره ۱۰۰ گرمی ۲۵۰۰ تومان است که به دلیل گرانفروشی برخی از صنایع لبنی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

نرخ مصوب کره ۱۰۰ گرمی ۲۵۰۰ تومان است/ واحدهای متخلف تعزیراتی شدند

 سید داود موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی بر شبکه‌های توزیع و اقتصادی در نشست خبری سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای ارائه گزارش عملکرد اظهار کرد: در کالاهای اولویت اول (کالاهای اساسی) سازمان حمایت به عنوان دستگاه کارشناس و ناظر بر عرضه است و در صورت مواجهه با تخلف گزارشات خود را به تنظیم بازار و سازمان تعزیرات ارائه می‌دهد.

وی در خصوص دلایل افزازیش قیمت شکر در بازار گفت: سازمان حمایت قبل از افزایش قیمت شکر هشدارهایی را به دستگاه مربوطه ارائه داده بود تا برای تامین به موقع این کالا اقدام شود اما در زمان لازم واردات شکر انجام نشد.

* نرخ مصوب کره 100 گرمی 2500 تومان است واحدهای متخلف تعزیراتی شدند

موسوی همچنین در خصوص تخلف اخیر برخی شرکتهای صنایع لبنی برای افزایش قیمت محصول گفت: برخی صنایع لبنی تخلف داشته و قیمت جدیدی بر روی محصولات خود بدون هماهنگی با سازمانهای مربوطه زده‌اند که ما مجبور شدیم با کمک سازمان تعزیرات حکومتی این نرخها را به قیمت قبل برگردانیم.

وی تصریح کرد: براساس نرخ مصوب قیمت هر عدد کره 100 گرمی 2500 تومان است که عرضه این محصول به قیمتی بالاتر از قیمت یاد شده تخلف به حساب می‌آید و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود گفت: نرخ خرده‌فروشی هر کیلوگرم شیر خام 1440 تومان مشخص شده بود اما این نرخ عملا توسط صنایع لبنی اجرا نشد.

وی افزود: سازمان حمایت به انجمن صنایع لبنی ابلاغ کرده بود هر واحدی که شیر دامداران را 100 تومان گرانتر بخرد امکان افزایش 6 درصدی محصولات خود را دارد اما این امر نیز کارایی لازم را نداشت

موسوی گفت: لبنیات یکی از کالاهایی است که سازمان حمایت بر قیمت‌گذاری آن نظارت می‌کند اما یکی از محصولات شامل قیمت‌گذاری این بخش به صورت غیرمجاز افزایش پیدا کرده است و پرونده شرکت متخلف در این باره به تعزیرات رفته است.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان