//
کدخبر: ۳۱۶۲۷۸ //

وزیر صمت: تسهیلات باید به پروژه‌های اقتصادی داده شود

وزیر صنعت گفت: در این شرایط سخت اقتصادی با همت دولت ۵۰۰ میلیون دلار تراز مثبت بازرگانی در کشور داشته ایم.

وزیر صمت: تسهیلات باید به پروژه‌های اقتصادی داده شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 علیرضا رزم‌حسینی امروز در جلسه ستاد رفع موانع تولید سبزوار اظهارکرد: توفیق شد مجدداً به سبزوار سفر کنم، امام جمعه سبزوار هم  محور وحدت و منشا خیر هستند و همواره از دولت و خدمتگزاران مردم حمایت کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از دیروز در خراسان رضوی بوده‌ایم و با توجه به بضاعت قول های عملیاتی داده شده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت مسئول تجارت خارجی است و به دلیل تحریم ها شرایط خاصی به وجود آمد، بیان کرد: تا قبل از مهرماه شرایط خاصی برای واردات کنندگان و صادراتی کنندگان بود اما به همت رئیس جمهور و مسئولان دولتی، صادرکنندگان به سمت تولید آمدند.

رزم حسینی تصریح کرد: اکنون ۳۰ نفر از فعالان صنعت و معدن در این جلسه صحبت کردند و خوشبختانه با تمهیداتی که پیش شده، نگرانی در مورد تامین مواد اولیه وجود ندارد.

وی گفت: در این شرایط سخت اقتصادی با همت دولت ۵۰۰ میلیون دلار تراز مثبت بازرگانی در کشور داشته ایم.

وزیر صنعت افزود: طی سه ماه نخست امسال ۵۰ درصد صادرات افرایش یافته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حرکت مهمی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین تامین مالی واحد های صنعتی کشور با اجرای طرح تام مهیا شده که امیدواریم ۵۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال تسهیلات داده شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه به دلیل ظرفیت حوزه معدن در سبزوار بحث اکتشافی مستقر شده و با توجه به پیش‌بینی انجام شده، معادن امیدبخش شامل سنگ آهن، مس، طلا و غیره در سبزوار وجود دارد، گفت: سبزوار می‌تواند ظرفیت شهرستان معدن خیز باشد و قابلیت برای سرمایه‌گذاران حوزه معادن دارد.

وزیر صنعت یادآور شد: اکتشاف معدنی در این شهرستان چندین بار انجام شده است و در هر جایی که سیگنال دیده شود از این منابع خدادادی برای از بین بردن فقر از این مسیر استفاده شود، بنابر این باید از قابلیت اکتشاف معدنی در سبزوار استفاده شود.

وی ادامه داد: در حوزه معادن سنگ آهن ۱۰۰ درصد از خام فروشی جلوگیری شده و معادن و صنعت کشور باید به سمت فرآوری برود و ارزش افزوده در داخل کشور ایجاد شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی دارای ضوابط است، بیان کرد: پول‌های بانک سپرده مردم است و بانک به عنوان حافظ سپرده مردم محسوب می‌شود بنابراین تسهیلات باید به پروژه‌های اقتصادی داده شود.

وی تأکید کرد: بیش تر ۱۰ هزار واحد صنعتی تسهیلات گرفته اند اما به ثمر نرسیده است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه  ۶۵۰ گونه گیاهان دارویی در کشور وجود دارد، خاطر نشان کرد: بخش زیادی از ظرفیت سبزوار در حوزه گیاهان دارویی است و این ظرفیت در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از این ظرفیت زمینه افزایش فرهنگ کار و گسترش کشاورزی را فراهم کرد، افزود: کشت مدیریت شده در سبزوار اعمال می‌شود اما باید تسهیلات را باید به سرمایه‌گذار دارای اهلیت داده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان