//
کدخبر: ۳۱۲۰۸۹ //
اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومانی برای تکمیل متروی بهارستان نیاز است

نوبخت در شهر گنبدهای فیروزه ای پیگیر طرح ها و پروژه های دولت تدبیر و امید/متروی بهارستان و اتصال آن به متروی اصفهان

تکمیل متروی بهارستان و اتصال آن به متروی اصفهان از پروژه های مهمی است که به گفته مسئولان تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام می رسد اما این پروژه به ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که تامین بخشی از آن نیازمند توجه سازمان برنامه و بودجه است.

نوبخت در شهر گنبدهای فیروزه ای پیگیر طرح ها و پروژه های دولت تدبیر و امید/متروی بهارستان و اتصال آن به متروی اصفهان
به گزارش فرتاک نیوز،

تکمیل متروی بهارستان و اتصال آن به متروی اصفهان از پروژه های مهمی است که به گفته مسئولان تا پایان دولت تدبیر و امید به اتمام می رسد اما این پروژه به ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که تامین بخشی از آن نیازمند توجه ویژه مسئولان سازمان برنامه و بودجه است، شامگاه چهارشنبه در مراسم بازدید محمدباقر نوبخت از این پروژه مهم برای استان اصفهان، استاندار اصفهان درخواست تامین اعتبار باقیمانده را از مسئولان سازمان داشت که در این زمینه رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز قول مساعد داد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از مترو اصفهان – بهارستان و دیگر پروژه‌های این شهر جدید اظهار کرد: سرعت اجرای این پروژه که نقش مهمی در تسهیل رفت و آمدها به مرکز استان دارد بسیار خوب بوده است.

با متروی بهارستان تا پایان دولت تدبیر و امید

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای راه اندازی مترو تخصیص یافت، ابراز داشت: تلاش ما و مسئولان بهارستان این است که این پروژه تا آخر کار دولت، بهره برداری شود و بر این اساس بودجه لازم برای تکمیل آن  را تخصیص خواهیم داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشره به اینکه موانع تکمیل متروی بهارستان شناسایی و رفع می شود، گفت: بی توجهی در اجرای این پروژه مهم وجود نداشته است بلکه به طور کلی این نوع پروژه ها مان بر هستند که امری طبیعی است.

محمدباقر نوبخت

تسریع در بهره برداری از متروی بهارستان با تخصیص بودجه لازم

وی با اشاره به اینکه کیفیت را فدای سرعت نخواهیم کرد، تصریح کرد: برای تامین مالی پروژه  به عنوان یکی از عوامل موثر در راستای تسریع در بهره برداری از این مترو تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و امیدواریم همه مسئولان نیز در راستای تکمیل آن همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینکه تسریع در پروژه متروی بهارستان و اتصال آن به خط یک اصفهان حاصل همکاری های خوب و دیدگاه های مثبت مدیران اجرایی است، اظهار کرد: این پروژه که در طول ۱۰ سال تنها ۳۵ درصد رشد داشت به ناگاه در ۱۱ ماه اخیر از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخورار شد به نوعی که پیشرفت ۳۵ درصدی را در طول ۱۱ ماه اخیر تجربه کرد.

عباس رضایی افزود: البته در روند کار تغییراتی در محل تامین اعتبارات مترو ایجاد شد و از دی ماه سال گذشته اجرای پروژه بار دیگر سرعت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای امر ریل داخلی را نداشتیم و در ادامه با کمک ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز تامین شد، گفت: انعقاد قرارداد با ذوب آهن برای تامین ریل  کمی زمانبر بود اما مسئولان اجرایی همچنان با تمام قوا در حال فعالیت برای پیشبرد پروژه بودند.

تقاضای استاندار اصفهان برای تسریع در اجرای متروی بهارستان

استاندار اصفهان  از مسئولان درخواست کرد که با تامین اعتبار باقیمانده پروژه متروی بهارستان سرعت داده شود.

همچنین مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در این مراسم گفت: در یک سال اخیر ۲۷۷ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۹ برای پروژه اصفهان – بهارستان تخصیص یافت.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه  دو برابر این مبلغ نیزباید از ازسوی شریک پروژه تامین می شد، گفت: خوشبختانه در در سفر تیر ماه سال گذشته آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافت

عکاس/ رسول کیانی

محمدباقر نوبخت

محمدباقر نوبخت

محمدباقر نوبخت

محمدباقر نوبخت

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان