//
کدخبر: ۳۰۹۷ //

اگر می خواهید یک کار آفرین موفق شوید بخوانید

رسیدن به موفقیت، یک مقصد نیست؛ بلکه سفری است بلندمدت، در این نوشتار ۶ گام تا رسیدن به موفقیت برای داشتن تفکر کارآفرینی آمده است. با ما همراه باشید.


اگر می خواهید یک کار آفرین موفق شوید بخوانید

به گزارش فرتاک نیوز،  تمام زیبایی کارآفرینی به این است که هیچ‎نوع مسیر شغلی ساختاری و قطعا هیچ‎گونه تضمینی برای آن وجود ندارد. کارآفرینان در طی مسیر حرفه‌ای خود با هزاران فراز و نشیب همراه با تغییرات ناگهانی و غیر منتظره، انواع چالش‌ها و موانع مواجه می‌شوند. به همین دلیل، داشتن یک طرز فکر خاص که فرد را قادر سازد تا افسار فراز و فرودهای اجتناب‌ناپذیر را در دست گیرد، برای یک کارآفرین مهم و حیاتی است.

 

  یک کارآفرین، کسب و کاری را پایه‌گذاری می‌کند که هر دو احتمال شکست یا موفقیت در آن وجود دارد. اگر چنان‌چه با شکست مواجه شد، ممکن است کسب و کار دیگری را شروع کند و اگر با موفقیت همراه شود، ممکن است پیش از واگذاری آن و تنها تا شروع دوباره‌ی یک حرفه، فقط چند سالی وقت صرف کند.

 

صرف نظر از مکان کنونی شما در طی مسیر سفر کارآفرینی‌تان، خواه تازه کار باشید یا برعکس، در این کار اطلاعات بالایی داشته و یک حرفه‌ای با تجربه هستید، ما در اینجا ۶ گام برای ایجاد یک تفکر کارآفرینی تا رسیدن به موفقیت را برایتان بازگو می‏کنیم:

 

 ۱. با ساز خود برقصـید

یک پیشوای راستین باشید، نه یک مقلد!

مهم نیست چه تعدادی از افراد کارهایی هم‌چون شما انجام می‌دهند؛ واقعیت این است که هیچ‌کس دقیقا راهی مشابه شما را برنخواهد گزید. مردم به خاطر توانایی‎ها و استعدادهای منحصر به فردتان به سوی شما جذب خواهند شد. همچنان که یک پیشوای راستین و قابل اعتماد هستید، دست از یادگیری از دیگران برندارید. اگر قابل اتکا و معتبر نباشید، مردم دیر یا زود به آن پی خواهند‌برد.

“شما هرگز موفق به ایجاد تحول در زندگی خود نخواهید شد، مادامی‎که در نحوه‌ی انجام امور روزانه‌تان تغییری حاصل نکنید. راز موفقیت شما در زندگی روزمره‌تان نهفته است.” – جان.سی.مکسـوِل (John.C.Maxwell)

 

۲. تحسین کنید، اما بدون بزرگ‌نمایی!

تحسین افراد برای آن‌چه به‌دست آورده‌اند الهام بخش و شعف‌آفرین است، اما اغراق در انجام این کار، شایسته نیست. درگیری و گرفتار شدن با موفقیت افرادی که آنها را تحسین کرده و تمایل به تقلید از کارهایشان را دارید، سریع و آسان رخ می‎دهد.

هنگامی‌که کسی را با تحسین اغراق آمیز بیش از حد بالا ببرید، در حقیقت خود را کوچک شمرده‌اید.

اندکی درنگ کنید تا دریابید خودتان در چه مقطعی به این صفات یا موفقیت‌های مشابه‌دست یافته‌اید. سپس زمان و انرژی با ارزش خود را برای رویای بزرگتان به کار گیرید، راستین و معتمد باقی بمانید و بر دستیابی به اهدافتان تمرکز کنید.

 

۳. هردو نیمه‌ی لیوان را ببینید!

به طور کلی چه در کسب و کار چه در زندگی‌، بکوشید هر دو وجه هر رخدادی را در نظر بگیرید. اغلب ما اصولا با منتفع شدن و کسب سود، انگیزه پیدا می‌کنیم، نه با رویارویی با مشکلات و موانع. در واقع این همان شیوه‌ی تصمیم‌گیری ماست؛ بررسی و جست‌وجو برای چیزهایی که بیش‌تر برای ما لذت بخش هستند، تا ناخوشایند.

به هرحال، چنان‌چه بتوانید یک گام به عقب برشد و پیش از هرگونه اقدامی، نیم نگاهی به هردو سوی هدفتان داشته باشید؛ این عمل، شما را برای پیشآمدهای احتمالی بر سر راه حرفه‌ای‌تان آماده می‌کند و به شما اطمینان می‌دهد که مانع هیجان‌زدگی یا استرس بیش از حد شما خواهد شد. دکتر جان دِمارتینی (Dr.john Demartini) در این خصوص گفته است: “اگر برای چیزی بیش از اندازه هیجان زده هستید، این بدان معنی است که آمادگی لازم را برای آن ندارید.”

 

۴. قدرت مدیتیشن برای تفکر کارآفرینی مهم است

سعی کنید روزی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از زمان خود را به آرام‌سازی ذهن خود اختصاص دهید. مدیتیشن از طریق برقراری ارتباط با روحتان، شما قادر می‌سازد تا به شناخت بهتری از خود دست یابید.

این روش، به شما امکان دستیابی به اطلاعاتی را می‌دهد که نائل آمدن به آنها از طریق تفکر منطقی ممکن نخواهد بود.

ذهن ما بیش از حد درگیر و مشغول است و آرام‌سازی روزانه‌ی آن، به ما رهنمود و بصیرتی می‌دهد که در راه رساندن ما به اهداف واقعی‌مان در زندگی با قلبمان همگام و همراستا است.

تنها همین یک قدم به تنهایی می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد. زمانی‌که ما به دنبال یافتن پاسخ از منِ خویشتن باشیم، قادر خواهیم بود تا استوار و با قدرت باقی بمانیم، هدفمند زندگی کنیم و تاثیرات شگرف و عمیق‌تری بر جهان اطراف داشته باشیم.

 

۵. تقدیر را برای داشتن یک تفکر کارآفرینی فراموش نکنید

هر روز صبح یا عصر، پنج دقیقه زمان برای نوشتن فهرست تمام چیزهایی که سپاسگزار آنها در زندگی هستید، صرف کنید. در این هنگام، چیزها یا افراد قابل قدردانی بسیاری به ذهن ما خواهند آمد.

قدردانی از حتی کوچک‌ترین چیزها مانند یک فنجان قهوه در آغاز روز، یک پیاده‌روی در کنار ساحل و یا بهترین دوستتان؛ شما را در راستای تمرکز بر بسیاری از نعمت‌هایی که درحال‌حاضر از آنها بهره‎مند هستید، یاری می‌کنند.

این حس همان‌گونه که با مدام در جست‌وجوی امیال و خواسته‌های زیاد و در نتیجه و احساس نارضایتی از خود مخالف است؛ شما را قادر می‎سازد تا در لحظه و در زمان حال زندگی کنید و سوار بر امواج آن، فراز و نشیب‌ها را تجربه کنید.

“شکرگذاری برای آنچه دارید، شما را از خواسته‌های نامعقول و زیاده‌خواهی‌ها دور می‌کند. اگر چنانچه بر چیزهایی که ندارید متمرکز شوید، هرگز به چیزهایی که می‌خواهید دست نخواهید یافت.” – اپرا وینفری

 

۶. مراقب بازی الاکلنگ تحسین و انتقاد باشید!

جهان، توازنی میان حمایت و چالش را به ما ارائه می‌دهد که براساس آن، ۵۰ درصد از جهان به ما عشق می‌ورزند و ۵۰ درصد مابقی از ما تنفر دارند.

هنگامی که ما به تصدیق و تنفیذ سایرین اتکا می‌کنیم، این موضوع ما را برای جذب توجهات و تاییدات بیشتر، حریص و مشتاق می‌کند و در نهایت به کاهش تاثیر ما بر جهان اطراف خواهد انجامید. این سیگنال هشدار می‌دهد که شما در حال ارسال پیامی با این مضمون به دیگران هستید که بیش از هرچیز نگران نحوه‌ی شناخت و طرز فکر آنها از خودتان هستید.

هم‌چنین، مزایای مورد انتقادی را مانند: پیاده‌سازی سیستم‌های بهتر برای کسب و کارتان، تهیه‌ی نسخه تصحیح شده از سخنرانی‌تان، یا توجه به این موضوع که چه چیزهایی و چگونه به شما برای تبدیل شدن به یک فرد قوی‌تر و با انعطاف‌پذیری بیش‌تر کمک خواهند کرد نیز در نظر داشته باشید.

هنگامی که اجازه می‌دهیم زندگی جریان طبیعی داشته باشد و بر خدمت به دیگران تمرکز می‌کنیم، زندگی سایرین را به معنای واقعی تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیش‌ترین ارزش را به جهان افزوده‌ایم.

با غلبه بر احساسات آنی و غیرواقعی و عواطف بی‌جا؛ ذهنی متعادل‎تر و بانشاط‌تر خواهید داشت، که برای رسیدن شما به موفقیت به عنوان یک کارآفرین حیاتی است.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان