//
کدخبر: ۲۹۱۱۶ //
تداوم گشایش های برجامی در حوزه بانکی

نخستین دفتر نمایندگی یک بانک ایرانی در اروپا گشایش یافت

در ادامه گشایش های بانکی پس از برجام، نخستین دفتر نمایندگی بانک سامان در اروپا پس از دریافت مجوز از بانک‌های مرکزی ایران و ایتالیا در شهر رم افتتاح شد.

نخستین دفتر نمایندگی یک بانک ایرانی در اروپا گشایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

دفتر نمایندگی این بانک در شهر رم با هدف ارایه خدمات مشاوره تامین مالی و سرمایه‌گذاری، بانکی، حقوقی و همچنین ایجاد شرایط و معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری در کشورمان به سرمایه‌گذاران اروپایی به‌ویژه ایتالیایی راه اندازی شده است.

به گفته منصور مومنی مدیر روابط عمومی بانک سامان، این بانک در فضای مثبت ایجاد شده پس از اجرای برجام و با تکیه بر تجربیات گذشته و با هدف تسهیل فعالیت صنعت‌گران و بازرگانان کشورمان، برای ارایه خدمات بهتر مالی و اعتباری، این دفتر را ایجاد کرده است.

مدیر روابط عمومی بانک سامان اظهار داشت: طبق قراردادی که در سال 1394 میان بانک سامان و شرکت ساچه (صندوق ضمانت صادرات ایتالیا) منعقد شد، یک خط اعتباری اختصاصی برای بانک سامان برقرار شده است که بر اساس آن، تولیدکنندگان ایرانی و اروپایی با استفاده از راهنمایی و مشاوره‌های دفتر نمایندگی بانک سامان در رم، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

گفتنی است، دفتر نمایندگی بانک سامان در شهر رم، به‌عنوان نخستین دفتر یک بانک ایرانی در اروپا فعالیت می‌کند.

فروردین ماه گذشته و در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا که در تهران برگزار شد، اعلام شد که قرار است به زودی برخی بانک های ایرانی در اروپا شعبه یا دفتر نمایندگی تاسیس کنند.

از زمان اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) گشایش های بسیاری در حوزه بانکی ایجاد شده که از جمله می توان به توسعه روابط کارگزاری با بانک های خارجی، رفع محدودیت از شعب بانک های ایرانی در سایر کشورها و نیز تعلیق موقت نام ایران از فهرست کشورهای غیرهمکار با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اشاره کرد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان