//
کدخبر: ۲۳۴۵ //

همدست بابک زنجانی و یک بدهکار ۲۰۰۰ میلیاردی دستگیر شدند

به گزارش اداره کل امور بین الملل قوه‌قضائیه ، متهم "ع.ز" (علیرضا زیباحالت منفرد) یکی از متهمان اصلی پرونده فساد بزرگ نفتی بامداد دیروز (یکشنبه) به کشور مسترد شد.

بر اساس این گزارش، متهم مذکور که به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۸ تهران تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته بود ، توسط پلیس بین الملل ناجا با همکاری سایر نهادها به کشور مسترد شد. درخواست استرداد متهم ابتدا به کشور مالزی ارسال و در آنجا دستگیر شد اما استرداد او ناکام ماند تا اینکه در کشور دیگری شناسایی و دستگیر شد. 

 

بنابر اعلام اداره کل امور بین‌الملل قوه‌قضائیه، این دومین متهمی است که طی ۱۰ روز گذشته توسط پلیس بین الملل به کشور برگردانده شده است. 

وکیل مدافع بابک زنجانی توضیح داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که زنجانی به شخصه در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش نداشت و خیلی از کارها از طریق تلفن و ایمیل انجام می شد اما این فرد در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت نقش اساسی داشت. 

 

کوهپایه‌زاده گفت: یکی از دفاعیات موکل همواره این بود که قبول دارد بدهکار است ولی شرکت نفت که مدعی است ۱۲ کشتی نفت را به موکل تحویل داده بایستی بارنامه‌ها و اسناد آن را به دادگاه ارائه دهد اما تا این لحظه بارنامه‌ها به دادگاه تحویل نشده و به شخصه آنها را رویت نکردم. 

 

وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: فکر می‌کنم دستگیری و بازداشت این فرد که در عملیات اجرایی تحویل و تحول نفت نقش اساسی و کلیدی داشته به کشف حقیقت خیلی کمک می‌کند.

 

بابک زنجانی متهم اصلی پرونده نفتی است که حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور تأیید شده است. حمید فلاح هروی و مهدی شمس نیز دو متهم دیگر این پرونده هستند که حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور نقض شده است.

 

 

 

هم چنین در ادامه برخورد دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی، یکی از بدهکاران کلان بانکی که با تطمیع و پرداخت رشوه توانسته بود بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را از شبکه بانکی تحت عنوان طرح توسعه تولید دریافت نماید، دستگیر شد. 

 

به گزارش فارس، یک منبع آگاه اعلام کرد، آقای "ر.د" ابر بدهکار بانکی با تشکیل یک شبکه ارتشاء این تسهیلات را خارج از محل تولید و در سایر فعالیت های اقتصادی از قبیل برج سازی هزینه کرده است. 

 

به گفته وی، اخلال در نظام اقتصادی خرید و فروش بی ضابطه کالاهای استراتژیک، یکی از جرائم وی است. 

 

برخی تحلیلگران حملات اخیر به قوه قضائیه را در راستای برخورد قاطع این قوه با بدهکاران کلان بانکی و دستگیری برخی از این مفسدان ارزیابی می کنند. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان