//
کدخبر: ۲۲۸ //

بیش از ۸هزار واحد روستایی در مانه وسملقان مقاوم سازی نشده اند

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان مانه و سملقان گفت: بیش از 8هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون مقاوم سازی نشده اند.

بیش از 8هزار واحد روستایی در مانه وسملقان مقاوم سازی نشده اند

سعید رئوفی  اظهار کرد: یکی از مشکلات متقاضیان ساخت واحدهای مسکن روستایی، ناتوانی در تامین اورده و یا فقدان توجه متقاضیان به اینکه باید سهم آورده برای مقاوم سازی و احداث ساختمان مسکونی نیز برای استفاده از تسهیلات ارایه شود.

وی افزود:متقاضیان صرفا مبلغ تسهیلات را به منزله اتمام عملیات ساختمانی خود قلمداد می کنند و توجه نمی کنند که مبلغ تسهیلات به عنوان کمک در اجرای واحد مسکونی مقاوم به متقاضیان پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای احداث مسکن معیشت محور نسبت به ارائه نقشه های ساختمانی مختلف با رعایت وضعیت اقتصادی در تیپ های مختلف به مردم گام برداشته است.

وی افزود:در راستای حفظ هویت روستایی در سال جاری نماهای مناسب بافت روستا نیز جهت رفاه حال روستائیان طراحی و به انها ارائه شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری با ارئه تسهیلات 18میلیون تومانی به مردم سهم این شهرستان از ساخت واحدهای مسکونی به تعداد حدود 10هزار واحد با محاسبه تسهیلات پرداخت شده در سنوات گذشته خواهد رسید.

شهرستان 110هزار نفری مانه و سملقان در 45کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان