//
کدخبر: ۲۰۴۷ //

میزان خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی

مدیرعامل بیمه ملت به عنوان عضو کنسرسیوم بیمه اتکایی صنعت نفت و گاز کشور خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی را حدوداً 350 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پس از لغو تحریم بیمه اتکایی کشتیرانی کشور بار دیگر به خارج کشور منتقل شد.

میزان خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی

به گزارش فرتاک نیوز،علیرضا ابراهیم پور با اشاره به اینکه بیمه ملت در کنسرسیوم تشکیل شده از سوی بیمه‌های کشور برای بیمه اتکایی صنعت نفت و گاز کشور دارای سهم 5 درصدی است، در خصوص خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی اظهار داشت: در آتش سوزی پتروشیمی بوعلی اگر مخزن دوم هم آتش گرفته بود خسارت وحشتناکی روی دست صنعت بیمه می‌گذاشت.

وی خسارت به جا مانده در حال حاضر را نیز چشمگیر دانست و در خصوص رقم آن گفت: هنوز رقم خسارت قطعی نشده، اما به 300 تا 350 میلیارد تومان بالغ می‌شود.

ابراهیم‌پور گفت: با لغو محدودیت‌های تحریم بیمه اتکایی کشتی‌ها به خارج کشور مکنتق شد، درواقع به دلیل ریسک‌های بالای کشتی‌ها به کشتیرانی جمهوری اسلامی اجازه داده شد اتکایی کشتی‌ها را به خارج کشور منتقل کند،اما اتکایی صنعت نفت و گاز همچنان در اختیار شرکت‌های بیمه داخلی است.

مدیرعامل بیمه ملت بر ضرورت افزایش توانگری مالی شرکتها برای حفظ پوشش بیمه‌های اینچنینی تاکید کرد.

ابراهیم پور احتمال انتقال بیمه اتکایی نفت و گاز به خارج کشور را رد کرد و فعالیت کنسرسیوم تشکیل شده را مورد اقبال صنعت بیمه دانست.

بر اساس این گزارش واحد  px8003 پتروشیمی بوعلی سینا 16 تیرماه سال جاری آتش گرفت و با وجود تلاش‌‌ها برای مهار این آتش‌سوزی خطر انفجار در دیگر واحد‌های پتروشیمی همجوار به تخلیه اضطراری پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی تند‌گویان واقع در شهرستان ماهشهر انجامید.

*راه دراز توسعه صنعت بیمه در کشور

ابراهیم پور در خصوص پیش بینی ضریب نفوذ 7 درصدی برای صنعت بیمه در پایان برنامه ششم اظهار داشت: ضریب نفوذ 7 درصدی برای صنعت بیمه ما عدد بزرگی است، چنین ضریب نفوذی هم اکنون متعلق به کشورهای پیشرفته است که دارای زیرساخت‌ها، ضوابط و قوانین پیشرفته‌ای هستند.

وی افزود: زدن این رکورد کار دشواری است و خیلی چیزها باید دست به دست هم دهند تا محقق شود.

مدیرعامل بیمه ملت یادآور شد: هم اکنون سرانه بیمه زندگی در ایران 10 دلار است در حالی که در کشورهای اروپایی 600 دلار، در رژیم اشغالگر قدس 1000 دلار و در کشورهای اطراف نیر بالاتر از این عدد است، متاسفانه جایگاه ما در بیمه های زندگی خیلی پائین است و جای کار زیادی داریم.

به گفته ابراهیم پور با تمام تبلیغات انجام شده سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه 12 تا 13 درصد است، در واقع برای مردم بیمه به عنوان یک ضرورت و نه کالای لوکس جا نیفتاده است.

مدیرعامل بیمه ملت رشد سهم بیمه‌‌های زندگی در کشور را نیازمند یک برنامه‌ریزی و اقدام لااقل 15 ساله به همراه فرهنگ سازی دانست و گفت: این آموزش‌ها باید از مهد کودک‌ آغاز شود.

بر اساس این گزارش در برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ 7 درصدی بیمه در کشور پیش بینی شده است و در این میان سهم بیمه‌های زندگی در سبد محصولات بیمه‌ای باید به 50 درصد برسد.

ضریب نفوذ بیمه هم اکنون در کشور 2 درصد است.

 

منبع: افکار
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان