//
کدخبر: ۱۹۵ //

لزوم آسیب شناسی در تولید و خدمات پس از فروش خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو ایران در حوزه تولید و خدمات پس از فروش نیازمند آسیب شناسی است.

لزوم آسیب شناسی در تولید و خدمات پس از فروش خودرو

محمد حسین فرهنگی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران همچنان با ایده آل ها در این عرصه فاصله زیادی دارد ، تصریح کرد: باید ساز و کار خودروسازی در ایران بازنگری شود.

وی با اشاره به نقش دو عامل قیمت و کیفیت در ایجاد رقابت پذیری در صنعت خودرو ایران اظهار داشت: بی تردید کاهش هزینه تولید و متناسب با آن کاهش قیمت خودرو در کنار افزایش کیفیت، دو عامل مهمی است که می تواند صنعت خودرو ایران را رقابتی نماید.

فرهنگی با تاکید بر اینکه امروز مشتری به دنبال قیمت کم و کیفیت بالاست ، گفت : متاسفانه این دو عامل همچنان در دستور کار جدی خودروسازان داخلی نیست به همین منظور روال کنونی عملا رغبتی در مصرف کننده داخلی و حتی مشتری خارجی برای خرید خودروهای داخلی ایجاد نمی کند.

نماینده تبریز، آذر شهر و اسکو با تاکید بر اینکه باید دو مقوله کیفیت و قیمت در دستور کار دولت و خودروسازان قرار گیرد افزود: وظیفه مهم خودروسازان و نهادهای نظارتی چون وزارت صنعت و معدن است که این دو موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دهند تا مانع از تحمیل هر گونه هزینه غیر ضروری بر مصرف کنندگان داخلی شود.

فرهنگی با اشاره به اینکه باید در حوزه فروش و خدمات پس از فروش تحولی اساسی ایجاد شود افزود : امروز تکنولوژی و مکانیزم های موجود در حوزه فروش و خدمات پس از فروش نیازمند تجدید نظر و تحولی اساسی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون بخش مهمی از قیمت تمام شده خودروسازان به نرخ خدمات در دوران گارانتی باز می گردد  چنانچه سهم زیادی از آن نیز متوجه مصرف کنندگان خودروهای داخلی می شود.

به گفته وی امروز هر گونه تشخیص اشتباه در رفع عیوب خودرو عملا هزینه ای را به مشتری تحمیل می کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه به طرح یک سوال پرداخت و گفت: چرا باید حجم وسیعی از تعمیرات خودروها در دوره گارانتی صورت گیرد در حالی است که باید جریان طراحی و تولید خودرو در ایران به نحوی باشد که اساسا در دوران گارانتی حتی یک مورد نیز مراجعه به تعمیرگاهها صورت نگیرد.

وی همچنین با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در روزهای 24 و 25 بهمن ماه امسال با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: در صورتی که در این همایش به صورت تخصصی و علمی به مسئله فروش و خدمات پس از فروش پرداخته شود، مسلما آثار و نتایج مناسبی را در این حوزه از صنعت خودرو شاهد خواهیم بود. اما چنانچه برگزاری این دست همایش ها صرفا به طرح یکسری مباحث تئوری بدون نتایج عملی منتج شود قطعا ثمرات خوبی را برای کشور به خصوص صنعت خودرو ایران نخواهد داشت.

فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار می رود چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو که امسال با محوریت فروش و خدمات پس از فروش برگزار می شود، تحول اساسی را در حوزه کیفیت در تولید و خدمات و همچنین کسب رضایت مشتریان ایجاد نماید.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان