//
کدخبر: ۱۷۳۸۵ //
رییس جمهور در استان گیلان:

طرح روستای بدون بیکار باید در همه مناطق کشور اجرا شود

17 طرح و پروژه صنعتی، بندری، کشاورزی، دامداری، مخابراتی، بیمارستانی و عمرانی استان گیلان با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 3 هزار و 600 نفر، روز پنج‌شنبه به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس جمهور افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

طرح روستای بدون بیکار باید در همه مناطق کشور اجرا شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم افتتاح همزمان اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین و پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی استان گیلان با اشاره به اعلام آمادگی مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولیدی چوب و تخته در این استان برای تولید چوب و کاشت درخت در سرتاسر کشور، گفت: این کار ارزشمندی برای محیط زیست و سلامت و زندگی مردم است و می‌تواند تحرک خوبی برای تولید و اشتغال بوجود آورد.

رییس جمهور در این مراسم و در بخش افتتاح طرحهای بهداشتی ، با مقایسه آمار تخت‌های بیمارستانی آماده شده در گذشته و همچنین در دولت یازدهم، تأکید کرد: این مهم نشان می‌دهد که کار بزرگی توسط مردم استان و دولت تدبیر و امید به عنوان خادمان ملت انجام شده است و خرسندیم که مردم این استان آرامشی بیشتر در خدمات درمانی بهتر و ارزان‌تر خواهند داشت.

وی با قدردانی از تلاشگرانی که برای امنیت غذایی مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و با ذکر اینکه عدم بیان این کارهای با عظمت ناشکری به درگاه پروردگار است ، گفت: مردم ایران قدردان توفیقات کشاورزان سراسر ایران هستند و ما طی 3.5 گذشته در تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی به سمت خوداتکایی حرکت کرده‌ایم.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد:. افزایش سرعت ایجاد سردخانه‌های کشور به معنای استفاده پایدار از محصولات است و زنجیره تولیدی مواد غذایی باید دقیق و درست باشد. فناوری اطلاعات می‌تواند به چگونگی تولید و کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم با محاسبه و برنامه‌ریزی دقیق کمک کند و توسعه سردخانه به معنای افزایش تولید، سلامت مردم و ذخیره‌سازی برای فصول پرمشتری است.

روحانی به اقدامات دولت یازدهم برای گسترش طرح پرورش ماهی در قفس در شمال و جنوب کشور اشاره کرد و افزود: باید اتکاء مردم به گوشت قرمز کم شود و افزایش استفاده از گوشت سفید برای سلامت مردم حائز اهمیت است.

رییس‌ قوه مجریه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای اشتغال‌زایی و اهمیت این امر برای دولت یازدهم، گفت: باید طرح روستای بدون بیکار در همه مناطق کشور آغاز شود تا شاهد ریشه‌کنی بیکاری در کشور باشیم و این امر شدنی است.

وی با اشاره به شعار با تو می‌توانیم و بی‌تو نمی‌توانیم، اظهار داشت: اگر مردم احساس مسئولیت کنند و به صحنه بیایند کارهای بزرگی انجام می‌شود و در این مسیر باید همه قوا و ملت ایران برای عظمت کشور، اشتغال جوانان و سرافرازی ایران عزیز به میدان بیایند.

رییس‌ دولت یازدهم با اشاره به افتتاح سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی استان گیلان، تصریح کرد: در این زمینه تحول بسیار خوبی در دولت یازدهم بوجود آمده است و دسترسی مردم به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه به معنای افزایش توان اطلاعاتی، اشتغال‌زایی و ارتباطات بیشتر با جهان است.

روحانی افزود: این مهم امری زیربنایی و ضروری برای توسعه کشور است که 600 میلیارد تومان تاکنون سرمایه‌گذاری شده، 200 میلیارد تومان دیگر نیز در استان در حال انجام است و امیدواریم فضای خوبی برای مردم و جوانان برای دسترسی به اطلاعات فراهم شود.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: دولت یازدهم با وجود حملات فراوان این حق را برای مردم حفظ کرده و در برابر آن ایستادگی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از همه حقوق ملت دفاع می‌کند و مردم نیز با حضور در صحنه حامی و پشتیبان این راه هستند.

رییس‌ جمهور با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های تلاشگران در منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: این منطقه از مناطق خوب و فعال کشور است که خوشبختانه امروز تحولات بسیار خوبی را به چشم دیدیم. 18 ماه قبل عملیات این طرح آغاز و امروز دو پست اسکله آن به اتمام رسید و در آینده این پست‌ها تجهیز خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه از نعمت بزرگ دریای خزر و امکانات تفریحی برای مردم در این دریا به خوبی استفاده نکرده‌ایم، گفت: طرح مارینای بندر کاسپین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و امکانات 350 قایق تفریحی از جمله اقدامات خوب برای مردم این استان و سراسر کشور است.

رییس‌ دولت تدبیر و امید تأکید کرد: باید از تالاب انزلی به خوبی حفاظت و حراست نماییم، چرا که این تالاب برای تنفس منطقه و امکانات تفریحی مردم، حائز اهمیت است.

وی سپس به اهمیت گسترش و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه مجاور دریای خزر اشاره کرد و گفت: ارتباطات دریایی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل در دنیاست و تعمیق ارتباطات دریایی نیز از مهم‌ترین محورهای گفتگو در سفر در روسیه با مقامات این کشور بود.

رییس‌ جمهور ادامه داد: طرح آکواریوم و همچنین دیگر تفریحات سالم برای مردم در دریای خزر جزء برنامه‌های دولت یازدهم در منطقه آزاد انزلی است.

روحانی با اشاره به ایرادات برخی در کشور به مناطق آزاد مبنی بر اینکه منطقه آزاد، تبدیل به منطقه واردات آزاد شده است، گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال منطقه آزاد برای افزایش اشتغال و ارتباطات و توسعه جاذبه‌های گردشگری است.

رییس‌ جمهور تأکید کرد: باید مناطق آزاد به مرکز حمل و نقل تبدیل شود و دولت به دنبال بنادر نسل سوم است و ان‌شاء‌الله با اتصال این بندر به راه‌آهن قزوین، رشت، آستارا متصل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مسأله ترانزیت و جابجایی محموله‌های 20 میلیون تنی کالا از هند به روسیه، گفت: باید مقداری از این حجم جابجایی کالا از طریق جمهوری اسلامی ایران انجام شود و با اتصال راه بندرعباس به مسکو، هند، ایران، روسیه و سایر کشورها سود فراوانی خواهند برد.

رییس‌ قوه مجریه ادامه داد: در این صورت از طریق آذربایجان به مسکو و اروپای شمالی و شرقی و همچنین به گرجستان و دریای سیاه متصل می‌شویم که استان گیلان حلقه وصل بین مناطق مختلف ایران و مناطق شمالی خواهد شد.

روحانی با اشاره به انعقاد قرارداد 6 هزار واگن باری با روسیه، گفت: هزار واگن ساخته شده تحویل کشور خواهد شد و 5 هزار واگن باقیمانده در ایران ساخته می‌شود که منجر به افزایش تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان کشور می‌شود.

رییس‌ جمهور به افتتاح مجتمع لاستیک بارز در استان کردستان و برخی تهمت‌های نادرست به دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: برخی می خواهند همه چیز را مبحوس و مردم را ناامید کنند.

عده‌ای به دنبال این هستند که بگویند مردمی که سال 92 رأی دادید و دولت یازدهم را انتخاب کردید، کار خوبی نکردید، اما مردم ایران در سال 92 کاری خوب انجام دادند و فردی که انتخاب می‌شود، منتخب و نماینده مردم است.

وی با بیان اینکه احداث راه‌آهن رشت – آستارا با مشارکت آذربایجان به زودی آغاز خواهد شد، گفت: هر قدمی که برداشته می‌شود، باید مایه امید همه کشور باشد و از این فضا و امکانات به خوبی بهره ببریم.

رییس‌ جمهور با اشاره به آغاز حلول ماه باصفای رجب، اظهار داشت: امیدواریم برخی رسانه‌ها در این 3 ماه پیش رو برخی شیوه‌ها را کنار بگذارند.

روحانی تأکید کرد: همه مردم استان گیلان سردار جنگل هستند و امیدواریم با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها و پروژه‌های مهم استانی، شاهد رشد و آبادانی در این استان باشیم.

افتتاح شرکت تولیدی آریا پویا و اشتغال‌زایی 150 نفر و اعتبار 5 هزار و 680 میلیارد ریال، بیمارستان یکصد تختخوابی آستارا با اشتغال‌زایی 15 نفر و اعتبار 560 میلیون دلار، بیمارستان تخصصی و فوق‌ تخصصی 180 تختخوابی پارس با اشتغال‌زایی 680 نفر و اعتبار یکهزار و 200 میلیارد ریال، بیمارستان شهدای رضوان شهر با اشتغال‌زایی 70 نفر و اعتبار 200 میلیارد ریال، کلینیک فوق تخصصی گوارش و کبد گیلان با اشتغال‌زایی 150 نفر و اعتبار 260 میلیارد ریال، ساختمان معاونت قضا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 80 میلیارد ریال، طرح ساختمان رادیولوژی و پاویون رزیدنت‌های پورسینا با اعتبار 41 میلیارد ریال، مجتمع کشتارگاه صنعتی طیور و سردخانه 10 هزار تنی مروارید صومعه با اشتغال‌زایی 250 نفر و اعتبار 600 میلیارد ریال، طرح پرورش ماهی در قفس با اشتغال‌زایی 60 نفر و اعتبار 120 میلیارد ریال، طرح یکپارچه سازی و تسطیح اراضی با اعتبار 700 میلیارد ریال و طرح سایت‌های جدید اپراتورهای مخابراتی با اعتبار 1131 میلیارد ریال و همچنین بهره‌برداری از طرح روستای بدون بیکار دهنه سرشیجان رشت با اشتغال‌زایی 187 نفر و اعتبار 32 میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است.

همچنین رییس جمهور پیش از این مراسم، دو پست اسکله بندر کاسپین و شرکت تولیدی آرین تخته و آرین مریم را افتتاح کرد و عملیات اجرایی طرح احداث آکواریوم و باغ خزندگان و مجموعه مارینای بندر کاسپین با حضور رییس جمهور آغاز شد.

 

 

منبع: جام جم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان