//
کدخبر: ۱۶۶۱۰ //

عراق به طور کامل از توافق کاهش تولید نفت تبعیت می‌کند

وزیر نفت عراق با بیان این که وضعیت بازار یک فاکتور تعیین کننده برای تصمیم گیری در خصوص تمدید توافق کاهش تولید نفت در نیمه دوم ۲۰۱۷ خواهد بود گفت: عراق به طور کامل از توافق کاهش تولید تبعیت می کند.

عراق به طور کامل از توافق کاهش تولید نفت تبعیت می‌کند

به گزارش فرتاک نیوز، به نقل از رویترز، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق گفت، وضعیت بازار یک فاکتور تعیین کننده برای تصمیم گیری در خصوص تمدید توافق کاهش تولید در نیمه دوم سال خواهد بود.

لعیبی در کویت و در حاشیه نشست کمیته نظارت بر کاهش تولید به خبرنگاران گفت: «بازار تصمیم گیرنده خواهد بود. بازار یک فاکتور تعیین کننده است.»

وی افزود، عراق به طور کامل از توافق کاهش تولید تبعیت می کند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و 11 تولید کننده دیگر از جمله روسیه در ماه دسامبر توافق کردند که تولید روزانه نفت خود را در نیمه نخست سال جاری میلادی به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

هدف از این توافق کاهش میزان بالای ذخایر نفتی جهان و تقویت قیمت نفت بوده است.

توافق مذکور قیمت نفت را به بیش از 50 دلار در هر بشکه افزایش داده، اما در عین حال، به تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا کمک کرده تا تولید خود را افزایش دهند و این مسئله موجب تضعیف تلاش ها برای کاهش میزان ذخایر نفت جهان شده است.

روسیه هم گفته تولید نفت خود را در سه ماهه نخست سال به میزان 200 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد و پس از آن کاهش تولید خود را به 300 هزار بشکه در روز خواهد رساند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه به خبرنگاران گفت، کشورش تاکنون 185 هزار بشکه در روز از تولید خود کاسته است.

وی افزود، خیلی زود است که بخواهیم در مورد تمدید توافق تصمیم بگیریم. وضعیت در بازه زمانی آوریل و می روشن تر خواهد شد.

نورالدین بوترفا، وزیر انرژی الجزایر هم گفت، تمدید توافق ممکن است به سود بازار باشد. «الجزایر از تمدید توافق حمایت می کند.»

کویت رئیس کمیته نظارت بر کاهش تولید را بر عهده دارد. الجزایر، ونزوئلا، روسیه و عمان عضو این کمیته هستند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان