//
کدخبر: ۱۳۶۹۳ //

افتتاح مسکن مهر شهرک پردیس در گرو تامین اعتبارات مورد نیاز

براساس قول های مسئولین استانداری تهران قرار بر این است که پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس تا پایان شهریورماه افتتاح شود.

افتتاح مسکن مهر شهرک پردیس در گرو تامین اعتبارات مورد نیاز

به گزارش فرتاک نیوز؛  در نشست شورای تامین مسکن استان تهران که 11 اسفندماه جاری در استانداری برگزار شد، اتمام پروژه مسکن مهر شهرجدید پردیس تا پایان شهریور سال آینده مصوب شد که در صورت تحقق، کاری بزرگ و ماندگار خواهد بود زیرا به گفته سید حسین هاشمی استاندار تهران، این پروژه از سخت ترین طرح های مسکن مهر با جانمایی اشتباه بود.

اما کیست که نداند میان حرف تا عمل راه دشواری است و در حوزه اجرا و عملیاتی شدن، این طرح به خصوص در شهر جدید پردیس با آن توپوگرافی ویژه و سخت بدون تردید با مشکلاتی مواجه است.

در همین رابطه با مهندس نظری نیا عضو هیات مدیره شهر جدید پردیس گفت و گویی انجام دادیم تا شرایط اتمام این پروژه مهم و نیز مشکلاتی که بر سر راه اجرای آن وجود دارد را از او جویا شویم.

 

**جناب مهندس نظری نیا؛ به نظر می رسد خبر اتمام پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس که در نشست اخیر شورای تامین مسکن استان تهران اعلام شد، کمی متهورانه است، به نظر شما بعنوان یکی از دست اندرکاران این پروژه برای تحقق این مهم چه ملزوماتی نیاز است؟

پاسخ: به نظر من برای تحقق این وعده و تکمیل واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس، باید برنامه مالی منظمی همراه با تامین به موقع اعتبارت مورد نیاز وجود داشته باشد؛ در حال حاضر قیمت واحدهای شهر جدید پردیس و نیز سهم آورده متقاضیان به صورت قطعی اعلام شده اما باید این نکته را در نظر گرفت که مجموع آورده متقاضیان و تسهیلات در نظر گرفته شده صرفا برای تکمیل ساختمان ها و بخشی از عملیات محوطه سازی کفایت می کند و در گذشته نیز برای تکمیل تاسیسات زیربنایی و آماده سازی اراضی و راههای دسترسی سایت هزینه هایی انجام شده است که اکنون برای تکمیل واحدها و تحقق برنامه ساخت تا پایان نیمه نخست سال آینده باید برگردد.

بنابراین با بررسی های بعمل آمده و برای تحقق این برنامه و افتتاح واحدهای شهر جدید پردیس در موعد مقرر به حدود 850 میلیارد تومان اعتبار در طول برنامه ای یکساله نیاز داریم.

 

سئوال: 850 میلیارد تومان رقم هنگفتی است، راهکار پیشنهادی شما در این خصوص چیست؟

پاسخ: به عقیده من گرچه تامین این رقم در طول یکسال کار دشواری است اما با توجه به اهمیت این پروژه و اراده دولت برای تکمیل واحدهای شهر جدید پردیس، دولت تدبیر و امید باید به هر نحوی که شده در این راستا و با هدف انجام یک کار ماندگار و افتخارآمیز در کارنامه خود، این مبلغ به هر نحوی که میسر است، تامین کند.

 

سئوال: در نشست شورای مسکن اخیر، ظاهرا از شرکت های خدمات رسان هم گلایه داشتید؟

پاسخ: بله؛ لازم است این نکته را مورد توجه قرار دهیم که دستگاههای خدمات رسانی از جمله آب و فاضلاب واحد جنوب شرقی تهران باید به وظایف ذاتی خود عمل کنند زیرا به دلیل عدم ورود این دستگاه ها، شرکت عمران شهر پردیس که یک شرکت ساختمانی است به تنهایی جورکش این دستگاه ها شده و راسا اقدام به تامین آب، برق و جمع آوری فاضلاب واحدهای مسکن مهر این شهر نموده است که هزینه های هنگفتی بر متقاضیان و نیز دولت تحمیل کرده است.

در واقع این فعالیت ها ماهیت تخصصی دارند که به دلیل اهمال شرکت های خدمات رسان، شرکت عمران پردیس به عنوان یک شرکت ساختمانی، ناگزیر شده بار این فعالیت ها را بر دوش بکشد و متاسفانه دستگاه های خدمات رسان به جای پرداختن و ورود به ارائه خدمات به سایت های مسکن مهر، در پی منافع بخشی و بهره برداری از اوضاع نابسامان پروژه های مسکن مهر هستند.

 

سئوال: به نظر شما تامین اعتبارات مورد نیاز آن هم در بازه زمانی یکساله چگونه میسر است؟

پاسخ: با توجه به اینکه شرکت عمران مسکن پردیس در شرایط کنونی قادر به تامین چنین مبلغی نیست، از این رو دولت باید ورود کند. شیوه هایی برای تامین این مبلغ وجود دارد از جمله مشارکت بانکها و مدیریت دارایی هایی که شرکت عمران پردیس بعنوان شرکتی ساختمانی دارد اما با توجه به اینکه این راهکارها عموما در درازمدت جواب می دهد و از طرفی با توجه به فوریتی که تکمیل واحدهای شهر جدید پردیس دارد لذا باید دولت از منابع مختلف کمک کند زیرا مشکلات شهر جدید پردیس در درون خود پردیس قابل حل نیست.

 

سئوال: عمده مشکلات و موانع دیگری که بر سر راه تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس وجود دارد، کدامند؟

پاسخ: مشکلی که مدتهاست با آن دست به گریبان هستیم، وجود معارض برای زمین های این شهرک است به طوری که اکنون بخشی از زمین های فاز هشت این شهرک به دلیل وجود معارض و حکم دستگاه قضایی، مدتهاست که متوقف مانده اند.

همچنین مشکلات بیمه و مالیات قراردادهای شهر جدید پردیس نیز به مانعی بازدارنده برای ما تبدیل شده اند زیرا موضوع بیمه و مالیات به روشنی در قراردادها درج نشده اند (البته این مشکلات به دلیل هزینه کرد همزمان از محل سهم آورده متقاضیان و منابع دولتی بروز کرده است).

لازم است برای رفع مشکلات بیمه و مالیات، ارگان هایی چون سازمان تامین اجتماعی و اداره کل دارایی و امور مالیاتی ورود کنند و با همفکری و رایزنی نسبت به حل این مشکلات اقدام کنیم؛ در شرایطی که شرکت عمران پردیس برای تکمیل واحدهای مسکونی این شهر تحت فشار است، هفته گذشته سازمان تامین اجتماعی در آستانه پایان سال اقدام به انسداد حساب های این شرکت نمود که اقدامی کارشکنانه و بازدارنده بود و نمی تواند کمکی به تحقق وعده افتتاح پروژه ها در موعدی که اعلام شده، باشد از این رو خواستار مساعدت و همراهی این سازمان ها هستیم تا با همدلی و همکاری بتوانیم پروژه شهرجدید پردیس را زمان مقرر به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایرنا، استاندار تهران در جلسه اخیر شورای مسکن استان اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی ها و طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، مسکن مهر شهر پردیس تا پایان شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.

سید حسین هاشمی اظهار کرد: در صورتی که دست اندرکاران این پروژه بتوانند در موعد مقرر عملیات ساخت را به اتمام برسانند، برای آنها از دولت و رئیس جمهوری درخواست تشویق ویژه خواهد کرد.

وی ادامه داد: بهتر است همه بدانند که جانمایی مسکن مهردر میان تپه، دره و بیابان یک اشتباه تاریخی و اقدامی عجیب و غریب بود.

وی افزود: اجرای این پروژه بسیار سخت و پرهزینه است با این حال دولت مصمم است که این پروژه را تا پایان شهریور سال آینده به اتمام برساند گرچه پیمانکاران این طرح تا بهمن سال آینده زمان خواسته اند اما همه تلاش ما این است که پایان نیمه نخست سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان