//
کدخبر: ۸۰۴۳ //
اختتامیه دوره خبرنگاری پیشرفته بسیج رسانه کرمانشاه:

هدف از فعالیت‌های رسانه‌ای آموزش است

پس وقتی قلم می‌زنید بدانید برای چه کسی می‌نویسید.

هدف از فعالیت‌های رسانه‌ای آموزش است

به گزارش - فرتاک نیوز: آیین اختتامیه دوره پیشرفته آموزش خبرنگاری سازمان بسیج رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، داود ناصری‌امید مدیرکل فنی و حرفه‌ای و سرهنگ حسن موحد رییس بسیج رسانه کرمانشاه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای برگزار شد.

ابوالحسن باقری‌نسب سرپرست روزنامه اطلاعات در استان کرمانشاه و دبیر علمی مدرسان این دوره گفت:

اما من یک پوزش و پاسخ خواهم داشت. پوزش از این‌که متاسفانه درس‌ها و مطالبی که در دوره پیشرفته خبرنگاری عنوان شد باز ماند و هیچ مبحثی به پایان نرسید علت هم این بود که اگر قرار بود در این دوره پیشرفته از الف تا یای هر مبحثی را بیان کنیم تصور می‌کنم که به اندازه دو ترم دانشگاهی وقت لازم داشت . پس بنای برنامه بسیج رسانه این بود که روزنه‌هایی به طرف این شش مبحث باز کند و شما با آن آشنا بشوید و اما با این حال یک فضای خاصی باز شد.

وی افزود: طی این تجربیات چند ساله‌ای که در زمینه تدریس و آموزش دارم گروهی به این دلچسبی، دلاویزی و توانایی ندیدم.

دبیر علمی مدرسان این دوره از کلاس‌های آموزش خبرنگاری گفت: ما به عنوان رسانه‌ای و کسانی که به نحوی متولی آموزش هستند باید بدانیم که نسل جدید خیلی متفاوت است. یعنی با ادبیات گذشته نمی‌شود با آن‌ها صحبت کرد این نسل همان‌طور که در مبحث اقناع در این دوره که از نظر بنده دلچسب‌ترین مطلب بود بیان کردم کاملاً متفاوت‌اند. مثل روزگار کودکی و نوجوانی ما نیستند. این‌ها برای هر چیز دلیل می‌خواهند . در عین حال از پدر و مادر گرفته تا از جهان طلب کار هستند و در عین حال که کم کار هم هستند و مصرف آن‌ها بالاست مرتبا امتیاز می‌خواهند.

باقری‌نسب ادامه داد: هدف از فعالیت‌های رسانه‌ای آموزش است که پایه آن متقاعد کردن و باوراندن و پذیرفتن است و ما به عنوان یک رسانه‌ای باید حتماً روی مساله تمایز نسل‌ها بشینیم و بحث کنیم. پس وقتی قلم می‌زنید بدانید برای چه کسی می‌نویسید.

وی افزود: آن‌هایی که مبلّغ دین هستد می‌خواهند خطوط زندگی را برای نسل جدید روشن کنند و آن‌ها را به راه راست هدایت کنند. اما دریغ انگیز این است که متاسفانه در برنامه‌های آموزش و پرورش هم خبری از این تفاوت‌ها نیست. به همین جهت است که فاصله‌ها بین والدین و فرزندان افزایش پیدا می‌کند.

دبیر علمی مدرسان این دوره از کلاس‌های آموزش خبرنگاری گفت: امروزه فراخنای گرداگرد و پیرامون ما پر از همه‌ی عوامل بیراه کننده و به راه آورنده است و نسل جدید به بسیاری از مسایل آشنا هستند و اطلاعات بسیار زیادی در اختیار آن‌هاست پس قلم ما هم بایستی یک مقدار بازتر باشد و با ادبیاتی برای آن‌ها بنویسیم و صحبت کنیم که احساس نکنند ما از زمان دور هستیم و در جامعه‌ی خودمان زندگی نمی‌کنیم.

باقری‌نسب ادامه داد: اگرنسل جدید از ما پذیرش نداشته باشند همه‌ی فعالیت‌های رسانه‌ای ما بیهوده است. بنابراین نمی‌شود گفت که آن‌ها همیشه اشتباه می‌روند و ما درست می‌رویم پس یک جاهایی بایستی با هم بسازیم.

وی افزود: در پایان بر خود لازم می‌بینم که از مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه جناب داوود ناصری‌امید، همچنین پیمان سلیمانی و همه دوستانیکه به نوعی با ما همکاری داشتند تشکر کنم که باعث شدند در طی این دوره با هیچ مشکلی روبرو نشویم و به حمد خداوند همه چیز منظم و مرتب بود.

گزارش: لیلا امیری

عکاس: بنفشه صالحی

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان